arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۹۶۲۸
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۶ - ۱۴ تير ۱۳۹۲

امسال شبکه‌های سیما چه تدارکی برای افطار دیده‌اند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : خبر نوشت: ساخت و پخش ویژه برنامه‌های افطار تا کنون در 4 شبکه سیمای جمهوری اسلامی ایران قطعی شده‌است.

ویژه برنامه‌های افطار شبکه‌های سیما، برای بسیاری از مخاطبان رسانه ملی اهمیت ویژه‌ای دارد. چندی پیش مهدی فرجی مدیر شبکه یک سیما در نشستی با اهالی رسانه اعلام کرد که امسال تنها سه شبکه ویژه برنامه افطار خواهند داشت (اینجا)  اما ظاهرا طبق روال سال های گذشته باید منتظر اتفاقات از پیش تعییین نشده ای نیز در برنامه‌های رسانه ملی باشیم. تاکنون اجرای برنامه‌های ویژه افطار در 4 شبکه سیما قطعی شده است.

«شهر باران»شبکه یک
«شهر باران»عنوان ویژه برنامه افطار شبکه یک سیما است که در غالب  35 برنامه 75 دقیقه‌ای  روی آنتن خواهد رفت.

احسان ارغوان کارگردان و تهیه کننده این ویژه برنامه به خبر آنلاین می‌گوید: «این برنامه از سه روز قبل از ماه مبارک رمضان روی آنتن می‌رود و زمان آن بعد از خبر ساعت 19 تا قبل از ساعت 21 در نظر گرفته شده است.»

او ادامه داد: «دو روز عید فطر نیز با ویژه  برنامه‌ای در خدمت مخاطبان شبکه یک سیما خواهیم بود.»

ارغوان با اشاره به آیتم‌های این برنامه گفت: ««دستان خالی»یکی از آیتم های برنامه ما است که با 35 چهره فرهنگی، ورزشی و سیاسی کشور گفت و گوهای جذابی را انجام داده‌ایم، آیتم‎های «امام رضا(ع)»، «مناجات »،«سفره ایرانی»، «طلاب»، «نصایحی از بزرگان»از دیگر بخش‌های برنامه «شهر باران» است.»

کارگردان و تهیه کننده این برنامه تلویزیونی افزود: «خواننده تیتراژ ابتدایی این برنامه شهاب رمضان است و سهید شهروز، حامد زمانی، مهدی احمدوند و میثم ابراهیمی هم از دیگر خوانندگانی هستند که صدای آن‌ها را بر روی آیتم‌های مختلف این برنامه شنیده می‌شود.»

او درباره انتخاب مجری این برنامه نیز گفت: «در حال رایزنی با برخی از مجریان تلویزیون هستیم که تا نهایی شدن آنها نمی‌توانم نامی از آن‌ها ببرم، اما دوست داشتم فرزاد جمشیدی این برنامه را اجرا کند. متاسفانه او مورد بی مهری‌های بدی قرار گرفت و امیدوارم باز اجرای خوب او را در رسانه  ملی ببینیم.»

«ضیافت الهی»شبکه دو
شبکه دو سیما نیز با ویژه برنامه«ضیافت الهی»هر شب از ۲۱:۳۰ تا ۲۲:۳۰ به صورت زنده با اجرای شهرام شکیبا و فرهاد فخربخش مهمان خانه‌های مردم ایران خواهند بود.

محمدتقی فاضلی تهیه‌کننده و کارگردان این برنامه تلویزیونی در گفت و گو با خبر آنلاین گفت: «دعوت از خوانندگان، بازیگران و دیدار با جانبازان شیمیایی از آیتم‌های این برنامه است و ما هر شب به قید قرعه کمک هزینه سفر به کربلا را برای جانبازان شیمایی در نظر گرفته‌ایم.»

او با اشاره به مهمانان حاضر در برنامه گفت: «محسن یگانه، جواد رضویان، محمدعلیزاده، فریدون آسرایی، قاسم افشار، معراج محمدی، چنگیز حبیبیان و حمید لولایی از چهره‌هایی هستند که در این برنامه حاضر می‌شوند.»

فاضلی افزود: «برنامه ضیافت الهی با یک ساعت تاخیر از شبکه های جام جم، یک، دو و سه پخش می شود. علاوه بر آن  برای اولین بار سه کلیپ از رضا صادقی تهیه کرده‌ایم که محل فیلمبرداری این سه کلیپ در شهرک سینمایی غزالی است و برای پخش در شبهای قدر در نظر گرفته شده‌اند.»

«ماه عسل»شبکه سه
برنامه تلویزیونی «ماه عسل»نیز طبق روال هر سال در جدول پخش شبکه سه سیما قرار گرفته است. این برنامه جزو قدیمی‌ترین برنامه‌های افطار رسانه ملی محسوب می‌شود و طرفداران بسیاری در بین اقشار مختلف جامعه دارد. این برنامه سال گذشته با اجرای علی ضیا روی آنتن رفت و امسال اجرای آن به احسان علیخانی سپرده شده است.

ساز و کار دعوت از مهمانان این برنامه حضور اشخاصی است که تجربه های متفاوتی را در زندگی خود پشت سرگذاشته‌اند.
پخش برنامه«ماه عسل»از روز 19 تیر روز اول ماه رمضان در نظر گرفته شده است.

«جشن رمضان »شبکه تهران
شانزدهمین «جشن رمضان» شبکه تهران امسال با مشارکت کمیته امداد امام خمینی ( ره ) بر روی آنتن می‌رود.  برنامه زنده «جشن رمضان» امسال نیز مانند سال‌های گذشته در ماه مبارک رمضان هرشب از شبکه تهران  پخش می‌شود.

محمدقنبری تهیه کننده جشن رمضان به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: «این برنامه در 30 شب به مدت 100 دقیقه روی آنتن می رود و ساعت  پخش آن بعد از افطار است.»

او ادامه داد: «یکی از تفاوت‌های امسال برنامه «جشن رمضان»با سال‌های گذشته این است که در تلاش هستیم تا سنتی که در حال از بین رفتن است را زنده نگه داریم و آن فرهنگ خیرات نان است.»

قنبری با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم رمضان گفت:«امسال جشنواره فیلم رمضان را طراحی کرده ایم که اساس این مسابقه این است که تمام مخاطبانی که علاقمند به ساخت فیلمی در ارتباط با رمضات هستند، می‌توانند از طریق گوشی تلفن همراه خود فیلم برای ما ارسال کنند تا در روز عید فطر به قید قرعه به بهترین فیلم ساخته شده جایزه نفیسی اهدا می‌شود.»

 ظاهرا قرار است، جواد یحیوی اجرای امسال برنامه «جشن رمضان»را بر عهده داشته باشد. خبری که تهیه کننده این برنامه درباره آن توضیحی نداد اما مذاکراتی با او برای حضورش در این برنامه صورت گرفته است.

نظرات بینندگان