arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۹۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۹ - ۱۴ تير ۱۳۹۲

خوزستان گرم‌ترین و اردبیل خنک‌ترین استان‌ کشور/تهران گرمتر می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از ادامه روند گرم شدن پایتخت در هفته آینده خبر داد.

مهندس عبدالرضا امیدوار شهری گفت طی روزهای شنبه و یکشنبه آسمان تهران صاف در پاره‌ای نقاط با وزش باد پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در روز شنبه با یک درجه افزایش به 23 و 37 درجه سانتیگراد بالای صفر و در روز یکشنبه نیز به 24 و 38 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.


به گفته امیدوار شهری در روز شنبه استان خوزستان با حداکثر دمای 47 درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل، چهارمحال و بختیاری و زنجان با حداقل دمای 14 درجه سانتیگراد بالای صفر خنک‌ترین استان‌های کشور خواهند بود. همچنین پس از خوزستان به ترتیب استان‌های فارس و قم با 41 درجه سانتی‌گراد بالای صفر و لرستان با 40 درجه سانتیگراد بالای صفر گرم‌ترین استان‌های کشور خواهند بود.


مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشورگفت: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، افزایش ابر، وزش باد و رگبار و رعد و برق پراکنده در برخی نقاط شمال غرب، سواحل جنوبی دریای خزر، شمال شرق و جنوب شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.
تا روز دوشنبه در شرق کشور به ویژه منطقه زابل و نیز در پاره‌ای از نقاط جنوب شرق کشور وزش باد و گرد و خاک رخ خواهد داد که در این مدت دمای هوا در نیمه شمالی کشور افزایش خواهد یافت.

نظرات بینندگان