arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۹۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۲ - ۱۴ تير ۱۳۹۲

آلمان مشاوران دمکراسي به مصر اعزام کند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : مهر: کارشناس سياست خارجي حزب دمکرات مسيحي آلمان مدعي شد اين کشور توانايي و تجربه راهنمايي مصري ها را در مسائل مربوط به دمکراسي دارد.

"آندرئاس شوکنهوف" معاون رئيس فراکسيون اتحاديه دمکرات مسيحي (CDU) در پارلمان آلمان خواستار اعزام مشاوراني در زمينه دمکراسي به مصر شد. وي در گفتگو با روزنامه "زاربروکر سايتونگ" گفت آلمان تجربيات خوبي در اين زمينه دارد و مي تواند در مورد تقسيم قدرت بين قوه قضاييه، مجريه و پارلمان به مصري ها کمک کند.

شوکنهوف مدعي شد آلمان با توجه به اين تجريات مي تواند کارشناساني را به مصر اعزام کند. به گفته وي اين کارشناسان مي توانند در زمينه تشکيل حکومت مدرن در مصر به مقامات اين کشور کمک کنند.

اين در حالي است که با برکنار شدن "محمد مرسي" از رياست جمهوري مصر توسط ارتش، قانون اساسي اين کشور به حالت تعليق درآمده و قرار است با اصلاح آن زمينه برگزاري انتخابات زودهنگام رياست جمهوري فراهم شود.

گفتني است کشورهاي اروپايي از جمله آلمان اقدام ارتش مصر در برکناري مرسي و معرفي "عدلي منصور" به عنوان رئيس جمهوري موقت را به باد انتقاد گرفته و آن را موجب به خطر افتادن روند دمکراتيک در اين کشور دانسته اند.

نظرات بینندگان