arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۹۸۳۲
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۰ - ۱۶ تير ۱۳۹۲

بيماري عجيب زن آلماني، سرمازدگي در 10 درجه سانتي‌گراد!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
يك زن آلماني دچار عارضه‌اي شبيه به سرمازدگي شده است كه بيني، گوش‌ها و پاهايش را حتي هنگامي كه در معرض درجه حرارت بسيار پايين قرار نگرفته است، مبتلا مي‌كند.

بر روي پوست اين زن مناطقي سياه رنگ كه از بافت پوستي مرده تشكيل شده است، در طول چند روز پديدار شده است.

در طول اين روزها دستگاه گرم‌كننده خانه اين زن براي چند روزي خراب شده بود، و درجه حرارت محيط بيرون تا 10 درجه سلسيوس پايين آمده بود.

پزشكان تشخيص دادند كه اين زن دچار نوعي بيماري خود ايمني است كه بوسيله سرما برانگيخته مي‌شود.

اين زن ميزان بالايي از پادتن‌ها يا آنتي‌بادي‌هايي را در خونش داشت كه "آگلوتينين‌هاي سرد"ناميده مي‌شوند. در اغلب افراد ميزان پاييني از اين آگلوتينين‌هاي سرد در خون وجود دارند كه به پاسخ بدن به عفونت ياري مي‌رسانند.

هنگامي كه ميزان آگلوتينين‌هاي سرد در خون بيش از حد بالا باشد، اين پادتن‌ها باعث مي‌شوند سلول‌هاي قرمز خون به هم بچسبند و به صورت توده‌هايي درآيند كه جريان خون به انگشتان دست، بيني، گوش و انگشتان پا را بند مي‌آورند، و در نتيجه علائمي ايجاد مي‌كنند كه شبيه به سرمازدگي است.

پزشكان پوست آسيب‌ديده اين زن را برداشتند و او را با داروهايي كه مانع از لخته شدن خون مي‌شوند، درمان كردند. او همچنين تحت درمان با "پلاسمافرز"، شيوه‌اي براي پاك كردن خون از اين پادتن‌ها، قرار گرفت و به او گفته شد كه از خودش را در مقابل سرما محافظت كند. به گفته پزشكان علائم بيمار در حال حاضر بهبود پيدا كرده است.
نظرات بینندگان