arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۹۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۱۶ تير ۱۳۹۲

تائيد حکم مجازات پدر و پسر به اتهام قتل مردهمسايه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کم مجازات پدر و پسري که در جريان يک درگيري مرد ميانسالي را به قتل رسانده بودند در ديوان عالي کشور تائيد شد.

در اين پرونده و بر اساس کيفرخواست صادر شده از دادسرا علي متهم به مباشرت در قتل حسنعلي و پدرش به نام سعيد متهم به معاونت در قتل هستند. اين جنايت در تاريخ 20 اسفندماه سال 89 در اسلامشهر رخ داد.

در جلسه محاکمه متهمان اولياي دم با حضور در جايگاه براي متهمان تقاضاي اشد مجازات را کردند. پسر مقتول اظهار داشت: من ابتدا با علي درگير شدم که کارمان به کتک کاري رسيد آنها ساعت 8 شب با مامور به مقابل خانه ما آمده که با دخالت مامور پليس اختلاف ما حل شد اما چند ساعت بعد علي و پدرش با چوب و چاقو به مقابل خانه ما آمدند و پدرم را به قتل رساندند.

 در ادامه قاضي همتيار رئيس شعبه 113 دادگاه کيفري با تفهيم اتهام به علي از او خواست به دفاع از خود بپردازد. پسر جوان نيز پس از حضور در جايگاه گفت: يک هفته قبل از اين جنايت ما به آن محله اسباب کشي کرده بوديم.

روز حادثه در حال رفتن به خانه بودم که پسر مقتول و دوستانش مرا کتک زدند. اين درگيري تا شب ادامه داشت تا اينکه من با چاقو به مقابل در خانه مقتول رفتم. وقتي حسنعلي جلوي در آمد از او خواستم پسرش را صدا کند که بين ما درگيري رخ داد.

من قصد کشتن او را نداشتم اما نمي‌دانم چگونه ضربه‌هاي کارد به بدنش اصابت کرد.در اين جنايت من تنها بودم و پدرم هيچ نقشي در ماجرا نداشت. در ادامه جلسه دادگاه سعيد با انکار اتهامات خود گفت: شب حادثه من در محل درگيري حضور نداشتم و به خاطر بيماري در خانه مانده بودم. پس از آخرين دفاعيات متهمان و وکيل مدافع آنها قضات دادگاه براي صدور حکم وارد شور شده و علي را به قصاص و پدرش را به دو سال زندان محکوم کردند.با اعتراض متهمان پرونده براي رسيدگي نهايي به ديوان عالي کشور فرستاده شد که قضات ديوان عالي کشور حکم را تائيد کردند.
نظرات بینندگان