arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۹۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۴ - ۱۶ تير ۱۳۹۲

شتاب تغییرات وزارت بهداشت در روزهای پایانی دولت/5 تغییر مدیریتی در 1 ماه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دکتر طریقت منفرد وزیر بهداشت که خود در آخرین روز سال 91 توانست رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی دریافت کند از زمان دریافت حکم وزارت تغییرات زیادی را در سطح مدیران مجموعه علوم پزشکی ایجاد اما این تغییرات در روزهای پایانی دولت دهم شتاب بیشتری به خود گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمدحسن طریقت منفرد دومین وزیر بهداشت دولت دهم که پس از عزل دکتر مرضیه وحید دستجردی سکان سلامت کشور را بدست گرفت، در روزهای ابتدایی که سرپرستی وزارت بهداشت را برعهده گرفت نسبت به تغییراتی در سطح مدیران و دانشگاه های علوم پزشکی اقدام کرد که از آن جمله می توان به تعیین سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران اقدام کرد. در این تغییر وی، در یازدهم دی ماه 91 دکتر محمدرضا منصوری را به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران منصوب کرد. 

پس از آن دکتر طریقت منفرد پس از دریافت حکم وزارت بهداشت، تغییراتی در سطح دانشگاه های علوم پزشکی اعمال کرد که اولین آن به دانشگاه گلستان اختصاص داشت. پس از وی دکتر مسعود اعتمادیان سرپرستی دانشگاه علوم پزشکی ایران را برعهده گرفت. دانشگاهی که با حاشیه های فراوان در پاییز سال 89 در دو دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی ادغام شد و پس از آن در فروردین ماه 91 دوباره احیا شد. 

در میان روسای دانشگاه های علوم پزشکی جدید، برخی به دلیل تغییر جایگاه دانشگاه مورد نظر منصوب شده اند. دانشکده های علوم پزشکی ایرانشهر و بهبهان از جمله مصوبات جدید شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی بودند که پس از ارتقا به دانشکده، مدیریت جدید را در صدر مدیران خود می دیدند. 

جدول تغییرات وزیر بهداشت دولت دهم در مدت ابتدای فروردین ماه تا 16 تیرماه 92 

تاریخ نام سرپرست  نام دانشگاه یا دانشکده
فروردين ماه دكتر تقي رياحي سرپرست دانشگاه علوم پزشكي گلستان
فروردين ماه دكتر مسعود اعتماديان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران
اردیبهشت ماه دكتر محسن زارع‌زاده سرپرست دانشكده علوم پزشكي بهبهان
خردادماه دكتر محمداسماعيل مطلق سرپرست دانشكده علوم پزشكي آبادان
تیرماه دکتر ایرج ضاربان سرپرست دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر
تیرماه دكتر سيد حبيب اله موسوي بهار سرپرست دانشگاه علوم پزشکی همدان
تیرماه دكتر علي دل پيشه سرپرست دانشگاه علوم پزشكي ايلام
تیرماه دکتر اباصلت برجی  سرپرست دانشکده علوم پزشکی نیشابور
تیرماه دكتر عبدالرحیم صائمی سرپرست دانشگاه علوم پزشكي دزفول

در این میان رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول در پی ارتقای آن از دانشکده به دانشگاه منصوب شده است. دکتر صائمی پیش از این نیز رئیس دانشکده علوم پزشکی دزفول بوده است.

البته تغییرات در تیرماه نکته قابل توجه تغییرات مجموعه مدیران وزارت بهداشت در روزهای پایانی دولت دهم است.

پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در خردادماه و مشخص شدن یازدهمین رئیس جمهور، در حالی که به نظر می رسید سازمان های اجرایی در نوعی سکوت کاری بسر ببرند و از هر گونه تغییر و تحول تا زمان تصدی تیم دولت جدید خودداری کنند، اما احکام 5 سرپرست جدید دانشگاه های علوم پزشکی از سوی وزیر بهداشت صادر شد که نشان می داد همانطور که گفته شده دولت دهم تا آخرین روزهای کاری خود به فعالیت های جدی و تغییر و تحولات ادامه می دهد.

نظرات بینندگان