arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۹۹۳۴
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۶ - ۱۶ تير ۱۳۹۲

جان کری به خاورمیانه بازمی‌گردد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امور خارجه آمریکا قرار است چند روز دیگر به منظور از سرگیری تلاش‌ها برای کشاندن فلسطین و رژیم صهیونیستی به مذاکرات مستقیم به خاورمیانه بازگردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، روزنامه‌های یدیعوت آحارونوت و هاآرتص گزارش دادند که جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا قرار است طی روزهای اخیر به اسرائیل سفر کند. این سفر وی ششمین سفرش به منطقه در چند ماه گذشته است.

جان کری در سفر قبلی خود به مدت چهار روز به اراضی اشغالی سفر کرد و سفر وی در تاریخ 30 ژوئن به پایان رسید.

در این سفر جان کری با دو طرف طی ماموریتی که به گفته خود پیشرفتی حقیقی داشته مذاکرات فشرده داشت اما فلسطینی‌ها می‌گویند در این مذاکرات تحولی به وجود نیامده که منجر به از سرگیری مذاکرات بین دو طرف به دنبال وقفه سه ساله شود.

روزنامه یدیعوت آحارونوت در گزارش خود گفت: جان کری قرار است برای ششمین بار در روزهای آینده به اسرائیل سفر کند تا تلاش کند مذاکرات با فلسطینی‌ها ادامه یابد.

جان کری در غیاب خود دو تن از دستیارانش را در منطقه گذاشته است تا به رایزنی‌ها ادامه دهند.

روزنامه هاآرتص گزارش داد: فرانک لوونشتاین، مشاور بلندپایه جان کری در فرآیند صلح خاورمیانه با تزیپی لیونی و اسحاق مولخو، مذاکره‌کنندگان اسرائیل و همینطور با صائب عریقات، مذاکره‌کننده فلسطین به طور روزانه ملاقات کرده است.

این روزنامه عنوان کرد که لوونشتاین در تلاش است تا دو طرف را وادار سازد در خصوص سندی که حاوی اصولی برای از سرگیری مذاکرات است توافق کنند.

نظرات بینندگان