arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۹۹۵۸
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۲۰ - ۱۶ تير ۱۳۹۲

اطلاعیه پلیس برای ماه مبارک رمضان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : نیروی انتظامی با صدور اطلاعیه ای ضمن تبریک فراسیدن ماه مبارک رمضان، برنامه های خود را برای تامین امنیت و برخورد با روزه خواران اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در اين اطلاعيه آمده است:

نيروي انتظامي فرا رسيدن ماه مبارک رمضان ماه ضيافت الهي و ماه رحمت، برکت و آموزش الهي را به همه مردم عزيز تبريک عرض مي نمايد و پيشاپيش آرزوي توفيق در بندگي الهي و قبول طاعات و عبادات همگان را در اين ماه عزيز دارد.

معنويت و فضاي روح بخش اين ماه مبارک چنان بر کشور اسلامي ما حاکم مي گردد که همگان با شوق در صدد اندوختن توشه معنوي و ذخيره آخرت خود هستند و لکن نيروي انتظامي حسب وظيفه در همراهي با مردم متدين و روزه دار نکاتي را جهت هرچه با شکوهتر شدن اين مناسبت عزيز به اطلاع عموم مي رساند.

1. گرچه اسلام مسافران و بيماران را از روزه معاف نموده، لکن بايد تمامي کساني که عذري دارند از خوردن و آشاميدن و استعمال دخانيات در ملأ عام خودداري نموده و مسافران عزيز از صرف غذا در فضاي بيروني غذاخوري ها و کنار جاده ها و تفرجگاه ها پرهيز کنند.

2. متصديان هتل ها، مهمان پذيرها، رستوران هاي بين راهي، پايانه ها، فرودگاه ها و ايستگاه هاي راه آهن با اخذ مجوز از مراجع مربوط و رعايت شئون اسلامي و پوشش فضاي خود مي توانند به مسافران ارائه خدمت کنند.

3. ساير رستوران ها و مراکز ارائه خوردني ها و نوشيدني ها از اذان صبح تا زمان افطار حق پذيرايي از مشتريان را ندارند و از افطار تا سحر فعاليت اين اماکن بلامانع است.

4. امنيت پارک ها و تفرجگاه ها توسط ماموران و يگان هاي انتظامي براي حضور مردم عزيز در زمان افطار و بعد از آن تقويت خواهد شد تا شهروندان روزه دار بتوانند در فصل تابستان گذران فراغت داشته باشند.

5. نيروي انتظامي در نزديکي افطار و شب هاي قدر که حضور و تردد مردم عزيز تراکم بيشتري دارد، تلاش می کند با حضور ماموران خود رفت و آمد را تسهيل و امنيت را ارتقاء بخشد و البته همکاري مردم عزيز و روزه داران محترم بسيار راهگشا خواهد بود.

6. يکي از جهات معنوي اين ماه مبارک رعايت عفاف و حجاب و دوري از ناهنجاري ها است؛ لذا تفاضامنديم همگان ضمن رعايت فضاي معنوي حاکم بر جامعه، اخلاق و پوشش اسلامي را مراعات کرده و در اين امر نيروي انتظامي را ياري کنند.

 
نظرات بینندگان