arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۹۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۰ - ۱۷ تير ۱۳۹۲

صدور حکم حبس 23 چهره‌ برجسته اخوان‌المسلمین مصر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : دادستان قاهره با صدور حکمی 16 تن از چهره‌های برجسته گروه اخوان المسلمین مصر را جهت انجام تحقیقات به مدت 15 روز حبس محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، حمدی منصور، دادستان قاهره اعلام کرد که دادستان قاهره 16 تن از افراد وابسته به اخوان المسلمین را جهت انجام بازپرسی به 15 روز حبس محکوم کرده است.

علاوه بر این، دادگاهی در شهر اسیوط مصر با صدور دستوری حکم بازداشت هفت تن از رهبران اخوان المسلمین را صادر کرد.

بر اساس حکم دادستان قاهره، این 16 تن از طرفداران محمد مرسی، رئیس‌جمهور برکنار شده مصر به دلیل اتهاماتی از جمله ارتکاب اقدامات خشونت‌آمیز و کشتار تظاهرکنندگان در قاهره و حمل سلاح بدون مجوز و همچنین حمله به ساختمان تلویزیون مصر در ماسپیرو باید به مدت 15 روز برای انجام تحقیقات در حبس باشند.

این دادستان همچنین سلاح‌های ضبط شده از این افراد را به دادگاه کیفری ارسال و درخواست کرد نوارهای ویدئویی ضبط شده در ساختمان رادیو - تلویزیون در روز حمله به این ساختمان برای وی ارسال شود.

روز جمعه گذشته صدها تن از طرفداران مرسی در اطراف ساختمان رادیو - تلویزیون قاهره تجمع کردند که در پی آن و به دنبال درگیری میان مخالفان و موافقان مرسی شماری کشته و زخمی شدند.

احمد فتحی، قاضی دادگاه اسیوط در جنوب مصر نیز دستور بازداشت هفت تن از رهبران اخوان المسلمین از جمله محمود حسین، دبیرکل اخوان المسلمین و محمد کمال، عضو دفتر ارشد اخوان المسلمین را صادر کرد.

منابع امنیتی اعلام کردند که فهرستی برای پیگرد قانونی و امنیتی 45 تن از رهبران اخوان المسلمین و عوامل وابسته به این گروه در دست است و نیروهای امنیتی اسیوط با هماهنگی نیروهای مسلح عملیات پیگرد متهمان را آغاز کردند.

دادستان مصر روز یکشنبه خیرت الشاطر و حازم ابواسماعیل، از نامزدهای سابق ریاست جمهوری مصر را به 15 روز حبس جهت انجام تحقیقات در خصوص اتهام تحریک برای کشتار تظاهرکنندگان در اطراف دانشگاه قاهره محکوم کرد.

پیشتر دادستان کل این حکم را برای سعد الکتاتنی، رئیس مجلس شورای سابق و رشاد البیومی، معاون رهبر اخوان المسلمین صادر کرد.

از سوی دیگر، دادگاه مصر 12 فعال سیاسی را که به اتهام تحریک برای خشونت علیه اخوان المسلمین و نیروهای پلیس در درگیری‌های مقابل مقر اخوان المسلمین بازداشت شده بودند، تبرئه کرد.

نظرات بینندگان