arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۰۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۴ - ۱۷ تير ۱۳۹۲

طرح البرادعی برای برون‌رفت مصر از بحران کنونی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : محمد البرادعی، رئیس حزب الدستو مصر برای برون رفت کشورش از بحران کنونی طرحی را به رئیس جمهوری موقت ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترتی النشرة، براساس برنامه محمد البرادعی، رئیس حزب الدستور اختیاراتی به پارلمان داده می‌شود تا رئیس جمهوری را استیضاح کند..

طبق این طرح همچنین پارلمان می‌تواند تا با دستگاه قضایی برای انتخاب دادستان کل و معاونانش مشارکت داشته باشد.

براساس طرح البرادعی اختیارات استاندارها افزایش می‌یابد تا مرکزیت داشتن قدرت از بین برود و اختیارات وزارت دادگستری به شورای عالی دستگاه قضایی منتقل می‌شود و دستگاه‌های امنیتی از جمله بخش‌های امنیت ملی و امنیت مرکزی بازپروری می‌شوند و دستمزد نیروهای پلیس نیز افزایش می‌یابد.

براساس برنامه‌های رئیس حزب الدستور باید حقوق و آزادی‌های اساسی تمام مصری‌ها نه فقط در قانون اساسی بلکه در شالوده فرهنگی کشور به عنوان اصل قرار بگیرد تا بدین وسیله از هرگونه تبعیضی طایفه‌ای، دینی یا نژادی ممانعت به عمل آید.

وی طرح‌های خود را با کمک کارشناسانی در عرصه اقتصاد، امنیت، سیاست و مدیریت تدوین کرده است. البرادعی هدف این طرح خود را برون رفت مصر از بحران کنونی‌اش دانست و گفت: بیشتر از دو سال از انقلاب 25 ژانویه در 2011 می‌گذرد اما ما نه تنها از دستیابی به اهداف خود برای زندگی همراه با کرامت انسانی و آزادی وعدالت کاملا به دور هستیم، بلکه اوضاع کشور ما بسیار بدتر شده است.

نظرات بینندگان