arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۰۱۲۳
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۰۹ - ۱۸ تير ۱۳۹۲

ركورد وحشتناك يك نظامي آمريكايي در قتل و جنايت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
يك گروهبان ارتش آمريكا كه در جنگ عراق خدمت كرده است، با كشتن 2 هزار و 746 نفر، ركورد كشتار توسط يك نفر را در تاريخ آمريكا شكسته است.

"ديلارد جانسون"نظامي آمريكايي به خاطر خوش خدمتي در ماموريت‌هاي ارتش اين كشور در عراق تا كنون 37 مدال دريافت كرده است.

نام جانسون به خاطر شمار جناياتي كه در ارتش آمريكا مرتكب شده در تاريخ ايالات متحده ماندگار شده است. اين نظامي سابق به نيويويك پست گفت در مدت خدمتش در ارتش آمريكا 2 هزار و 746 نفر را به بهانه‌هاي مختلف هدف قرار داده است. وي كه از كودكي علاقه شديد به كشتن با تفنگ داشته، از سال 1986(1365 ش) وارد ارتش آمريكا شده و در سال 2003(1382ش) به عراق اعزام شده است.

قرار است طي روزهاي آينده كتاب خاطرات جانسون از كشتار مردم عراق منتشر شود. وي در بخشي از اين كتاب مدعي شده است: در زمان كشتن اين افراد به شكستن ركورد فكر نمي‌كردم. من زماني كه لازم بود، مي‌كشتم و خشن مي‌شدم اما زماني كه لازم بود، ملايمت به خرج مي‌دادم.

در حال حاضر اين نظامي 48 ساله به همراه همسر و چهار فرزندش در فلوريدا زندگي مي‌كند و به گفته خودش هيچ احساس گناهي به خاطر كشتن اين همه انسان ندارد. جانسون در زمان خدمت در هنگ زرهي ارتش آمريكا در عراق به خاطر استنشاق بخارهاي راديواكتيوي ناشي از شليك گلوله‌هاي ضدزره دچار نوعي سرطان خوني شده و هم اكنون مشغول مداواي اين بيماري است.
نظرات بینندگان