arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۰۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۰۲ - ۱۸ تير ۱۳۹۲

البرادعی خواهان یک تحقیق مستقل درباره خشونت‌های خونبار امروز قاهره شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بدنبال درگیری خونین بامداد امروز در قاهره بین ارتش و تظاهرکنندگان وابسته به اخوان المسلمین و کشته شدن حداقل ٤٢ تن از آنان در مجاورت ساختمان گارد ریاست جمهوری مصر، محمد البرادعی خواهان یک تحقیق مستقل در باره این رخ‌داد خونین شد.

محمد البرادعی، یکی از چهره‌های شاخص اپوزیسیون علیه محمد مرسی- رئیس جمهوری برکنار شده مصر، اعلام کرد: «اعمال خشونت، گسترش خشونت را موجب میگردد و خشونت باید با قاطعیت محکوم گردد»؛ وی خواستار انجام یک تحقیق مستقل درباره رویداد خونین بامداد امروز شد.

محمد البرادعی، همچنین تأکید کرد که راه صلح‌جویانه، تنها راه ممکن انتقال سیاسی در مصر میباشد.

در همین حال، جبهه نجات ملی، که ائتلاف احزاب چپ و لیبرال مصر تشکیل را میدهد و تظاهرات عظیم هفته گذشته مصر علیه محمد مرسی را سازمان داده بود، خشونت‌های امروز را به شدت محکوم کرد و خواهان انجام یک تحقیق شفاف در این باره گردید.

حداقل ٤٢ تن از حامیان محمد مرسی وابسته به اخوان المسلمین بامداد امروز کشته شدند. در حالی که اخوان المسلمین ارتش و پلیس مصر را متهم به تیراندازی به سوی نمازگزاران حامی محمد مرسی، رئیس جمهوری برکنار شده مصر می کند، ارتش مصر اعلام کرده که در برابر حمله تروریست‌ها به ساختمان گارد ریاست جمهوری واکنش نشان داده است. 

نظرات بینندگان