arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۰۱۶۵
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۰ - ۱۸ تير ۱۳۹۲

عراقچی: تا زمان استقرار دولت جدید با 1+5 مذاکره نداریم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشته شدن تعداد زیادی از مردم مصر به ویژه در روز دوشنبه را محکوم کرد و گفت: ما تمام طرف‌های درگیر در مصر را به پرهیز از خشونت دعوت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سید عباس عراقچی در نشست هفتگی‌اش با خبرنگاران با اشاره به تحولات مصر تاکید کرد: استمرار خشونت در مصر نگرانی همه به ویژه کشورهای منطقه را موجب شده است و ما نسبت به عواقب خشونت و خونریزی‌ها و تبعات آن برای منطقه نگرانیم و از نزدیک مسائل را رصد می‌کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم اصول انسان‌دوستانه و دموکراتیک و خواست‌های مشروع مردم نیز مورد توجه قرار گیرد و در یک توافق و انسجام ملی طرف‌های درگیر بتوانند به راه‌حلی مسالمت آمیز دست یابند و شاهد بازگشت آرامش به مصر باشیم.

عراقچی تاکید کرد: ما گفت‌وگو و آشتی ملی را راه حل مصر می‌دانیم و امیدواریم مردم مصر اجازه ندهند دست‌های تفرقه‌افکانه مصر را به سمت درگیری‌های داخلی و اختلاف‌ها سوق دهد و این قدرت بزرگ جهان اسلام و عرب باردیگر به صحنه بین‌المللی بازگردد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره مذاکرات ایران و 1+5 گفت: تا وقتی رییس جمهور منتخب در دولت مستقر نشدند و اعضای کابینه مشخص نشده است هیچ مذاکرات رسمی میان ایران و 1+5 انجام نمی‌شود و دو طرف منتظرند دوره انتقالی تمام شود و مذاکرات در موعد مقرر برگزار شود.

نظرات بینندگان