arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۰۲
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۳ - ۱۹ بهمن ۱۳۸۹
جانشین نماینده ولی فقیه: از دکترلاریجانی هم گلایه دارم

به هاشمی اعلام شده "می تواند در نماز جمعه بیاید"، ایشان نمی آید/ هاشمی در ایام فتنه، طرفدار حمله کنندگان به "اساس نظام، مقدسات و ولایت فقیه" بود!

بیانیه دادن هاشمی اگرچه نوعی اعتراض است به اینکه من تریبون ندارم، اما واقعیت این است که ایشان تریبون دارد و می تواند سخنان خود را بیان کند. یک وجه این کار آقای هاشمی شاید رعایت مرتبه و شان باشد و بخواهد بگوید که شان من نیست که درباره مسائل عادی با مردم حرف بزنم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور، شب گذشته در مسجد اهل البیت(ع) قم سخنرانی کرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری انتخاب؛ اهم اظهارات وی طبق گزارش ایلنا به شرح زیر است:

*سران قوا، مسؤولان و شخصیت های نظام اگر مواضع شان شفاف نباشد و سکوت کنند، حداقل خسارت آن این است که مردم به کارشان نگاه می کنند و می گویند اینها چرا موضع نمی گیرند

 * اعتقادم این است که دکتر لاریجانی را نمی توانیم خارج از چرخه نظام حساب کنیم، ولی ما نسبت به مواضع و عملکرد ایشان نقد و حرف داریم.  من نسبت به مواضع برادرمان آقای لاریجانی در جریان فتنه نقد و گله دارم.

* بعضی ها در جریان فتنه در جایگاه رهبری ایستادند و به نحو کدخدامنشی عمل کردند به گونه ای که نه این طرف برنجد و نه آن طرف، جای سرباز و فرمانده در جریان فتنه عوض شد، حداقل توقع از شخصیت های نظام این است که عقب تر از رهبری نباشند.

*اخیرا آقای هاشمی یک حرکت جدیدی را آغاز کرده و در جرگه پیام دهندگان قرار گرفته است.آقای هاشمی تریبون های متعددی از جمله مجلس خبرگان، مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماز جمعه را در اختیار دارد و می تواند از این طریق اعلام نظر کند.کسی تریبون نماز جمعه را از ایشان نگرفته است، به آقای هاشمی اعلام شده است که می تواند حضور پیدا کند و خطبه ها را ایراد نماید و منعی در این جهت نیست.

* بیانیه دادن آقای هاشمی اگرچه نوعی اعتراض است به اینکه من تریبون ندارم، اما واقعیت این است که ایشان تریبون دارد و می تواند سخنان خود را بیان کند. یک وجه این کار آقای هاشمی شاید رعایت مرتبه و شان باشد و بخواهد بگوید که شان من نیست که درباره مسائل عادی با مردم حرف بزنم.

*وجه دیگر این مساله نیز این است که در آستانه برگزاری اجلاسیه و انتخاب رییس مجلس خبرگان رهبری هستیم و با توجه به اینکه به نظر می رسد یک مقدار رای آقای هاشمی متزلزل باشد، این هشدارها دفع دخل مقدر است. 

* هشدار ایشان درباره تکرار مشروطه قیاس مع الفارق است و هیچ ربطی به آنچه در صحنه عمل مشاهده می شود ندارد. 

* در فتنه سال گذشته فتنه گران اساس نظام، مقدسات و ولایت فقیه را هدف قرار دادند و متاسفانه آقای هاشمی هم به ستون طرفداران این خیمه تبدیل شده است. 

* نارضایتی عمومی از مواضع هاشمی رفسنجانی وجود دارد.اگر آقای هاشمی مواضع خود را تغییر دهد، در این صورت در نگرش مردم نیز تغییر ایجاد می شود.

نظرات بینندگان