arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۰۴۲۶
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۳ - ۱۹ تير ۱۳۹۲

احسان اوغلو: بارها به مرسي درباره مشکلات مصر هشدار داده بودم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیر کل سازمان همکاری اسلامی گفت:« بارها به محمد مرسی رئیس جمهوری معزول مصر درباره مشکلات این کشور هشدار داده و حتی آوریل گذشته راه حل هایی را برای عبور از این مشکلات به او ارائه کرده بودم».

به گزارش انتخاب، هفته نامه «ژورنال آف ترکیش ویکلی Journal Of Turkish Weekly» ترکیه در این باره نوشت:« اکمل الدین احسان اوغلو اظهار داشت در گفتگو با محمد مرسی درباره شرایط کشورهایی چون یونان، پرتغال، ایتالیا، برزیل و اسپانیا که با مشکلات اقتصادی مبازره می کنند اطلاعاتی دادم. در این دیدار دو طرف درباره راه حل های سیاسی برای عبور از مشکلات گفتگوهایی انجام داده بودیم».

دبیر کل سازمان همکاری اسلامی گفت:« اهمیت تشکیل ائتلاف با گروه های مخالف را به مرسی گوشزد کرده بودم ولی مرسی تلاشی برای اصلاح امور نکرد».

وی افزود:« به مرسی گفتم ائتلاف گروه های مختلف جامعه، آرامش را به کشور باز می گرداند و می تواند راه عبور از مشکلات را هموار سازد. به او گفتم مردم مصر در سال 2011 در قیام علیه حسنی مبارک شعار آزادی، احترام و نان را سرداده بودند اما در حال حاضر فقر و نگرانی مردم مصر بیشتر شده است».

وی در ادامه درباره پیامد درگیری ها در مصر هشدار داد و گفت:« درگیری در هر کشوری مانع اساسی در برابر همه گروه هایی است که می خواهند به قدرت برسند در نتیجه انتظار می رود مقام های مصری در اندیشه برگزاری زودهنگام انتخابات و حرکت به سمت دموکراسی باشند زیرا کشور مصر در مرحله خطرناکی قرار گرفته است».

به گزارش پایگاه خبری محیط،احسان اوغلو درباره امکان تعلیق عضویت مصر در سازمان همکاری اسلامی گفت:« سازمان در این زمینه در پی آن نیست تا عملکردی مشابه با اتحادیه آفریقا داشته باشد زیرا اتحادیه آفریقا طرحی دارد که بر اساس آن اگر در کشور عضو کودتا شود عضویت آن کشور تعلیق می شود اما سازمان کنفرانس اسلامی در این زمینه قانون خاصی ندارد».


نظرات بینندگان