arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۰۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۴ - ۱۹ بهمن ۱۳۸۹

پس از تکذیبیه ریاست جمهوری؛ عكس همسر احمدی نژاد با سوزان مبارك منتشر شد!

در پی تكذیبیه دفتر رییس جمهور درباره دیدار همسر احمدی نزاد با سوزان مبارك، گوینده خبر تصاویر این خبر همراه با عكس را در اختیار رسانه ها قرار داد، اما رجانیوز در یك اقدام كاملا حرفه ای ، خبرش را تغییر داد!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در پی تكذیبیه دفتر رییس جمهور درباره دیدار همسر احمدی نزاد با سوزان مبارك، گوینده خبر تصاویر این خبر همراه با عكس را در اختیار رسانه ها قرار داد، اما رجانیوز در یك اقدام كاملا حرفه ای ، خبرش را تغییر داد!

پس از پخش برنامه" دیروز، امروز، فردا» با حضور  خانم رجایی فر و حسین شیخ الاسلام، رجایی فر در بخشی از برنامه به دیدار همسر دكتر احمدی نژاد با «سوزان مبارك» همسر حسنی مبارك اشاره و از این سفر انتقاد كرد.

به دنبال اظهارات رجائی فر، معاونت ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس جمهور از سوی دولت تكذیبیه ای صادر و در آن خاطر نشان كرد: «در پی پخش اظهارات یكی از میهمانان برنامه زنده تلویزیونی "دیروز امروز فردا" در خصوص ملاقات همسر رییس جمهور اسلامی ایران با همسر رییس جمهور مصر اعلام می‌دارد همسر محترمه رییس جمهور هیچگونه ملاقاتی با همسر رییس جمهور مصر نداشته و مطالب یاد شده كذب محض می‌باشد. انتظار می‌رود رسانه ملی در انعكاس مطالب مرتبط با ریاست محترم جمهور دقت و ملاحظه بیشتری مبذول دارد.» 

اما خانم رجائی فر، با ارسال نامه ای حاوی دفاعیات و تصاویر مربوط به این دیدار،  خواستار رفع ابهامات و پاسخ به این تكذیبیه گردید.

وی با تأكید دوباره بر دیدار همسران رؤسای جمهوری ایران و مصر می نویسد: «استناد اینجانب به خبری بود كه در پایگاه اطلاع رسانی رجانیوز (سایت نزدیك به دولت) در تاریخ ۲۵ آبان ۱۳۸۸ منتشر شده و درآن عكسی نیز با عنوان « دیدار اعظم السادات فراحی با سوزان مبارك همسر رییس جمهور مصر» درج شده بود. تا ساعت ۲۰:۱۰ دقیقه امروز دوشنبه ۱۸ بهمن ماه ۱۳۸۹ این عكس خبری با همان زیرنویس قبلی در سایت رجا قرار داشت كه تصویر صفحه خبر نیز موجود است. بدیهی است اینجانب مسؤولیتی در قبال صحت یا سقم خبر نقل شده ندارم. 

متأسفانه پس از این كه افرادی از طریق غیررسمی از منبع خبر اطلاع كسب كردند، بلافاصله در عملی غیرحرفه ای و غیراخلاقی قبل از ساعت ۲۰:۴۵ دقیقه اقدام به تغییر زیرنویس عكس مذكور شد. 

حال جای طرح این نكات است كه:
۱) اگر چنین خبر كذبی در سایتی كه یكی از نزدیك ترین پایگاه های اطلاع رسانی به دولت و به همین دلیل منبع موثقی در این باره محسوب می شود منتشر شده است، چرا معاونت ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس جمهور درهمان تاریخ نسبت به آن حساسیت و واكنشی نشان نداده و آن را تكذیب یا اصلاح ننموده است تا این خبر، مرجع انتشار در رسانه های دیگر و مورد استناد سایرین قرار نگیرد؛ كما این كه هم اكنون در بعضی از وبلاگ های علاقه مندان رییس جمهور عین خبر با همین عكس و زیرنویس درج شده كه تصاویر برخی از آنان نیز در دست است. 



۲) چنانچه چنین غفلتی صورت گرفته، مخاطبان خصوصاً پس از گذشت ۴۴۸ روز از انتشار خبر و عدم تكذیب آن، مسؤولیتی در استفاده و نقل آن ندارند و این سایت منبع است كه باید به سهل انگاری خود اذعان نموده و مسؤولیت عدم صحت خبر و آثار ناشی از آن را به عهده بگیرد. 

۳) با توجه به دو اشتباه اولیه، اشتباه سوم را مرتكب شدن دور از عقل و انصاف می باشد كه ترتیبی داده شود كه در یك اقدام ناپسند، با این انگیزه كه استناد به منبع غیر ممكن شود، در اصل خبر به نوعی جعل صورت گیرد. از آنجا كه با توجه به امكانات كنونی انكار واقعیت و فریب افكار ممكن نیست، انتظار دارم هم معاونت ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس جمهور از ایراد اتهام اظهارات كذب به این جانب و هم منبع انتشار خبر، بابت اقدامات نسنجیده بعدی خود عذرخواهی نمایند.» 

http://www.rahva.ir/component/content/article/62-lastnews/5091-news.html

       
گزارش خبرگزاری دولت از دستاوردهای سفر احمدی نژاد به ایتالیا


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۰
2
9
دروغ در كشورمان به مرامي براي بقا تبديل شده. اين هم نشانه ديگري از آخرالزمان
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۱
4
3
من هم به اشتباه در یکی از سایت ها با استناد به همین عکس نظر دادم که خانم فراحی با سوزان مبارک دیدار داشته است. ولی اگر خوب دقت کنید این خانم همسر رییس جمهور لبنان است و در پشت سر وی پرچم کشور لبنان وجود دارد نه مصر.
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۱
به نظر نمیاد ایشون خانم مبارک باشند ..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۳
1
1
شما چرا مسائل غیر واقعی را دامن می زنید در حالی که میبینید در پشت سر این خانم پرچم کشور لبنان است پس از مسائل دیپلماتیک خبر ندارید ، پرچم کشورها را یک نگاهی بیندازید می بینید آرم وسط پرچم مصر سیاه است نه سبز،
نظرات بینندگان