arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۱۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۵ - ۲۶ تير ۱۳۹۲

عضویت در شبکه‌های اجتماعی جرم نیست، اما دور‌زدن فیلترینگ جرم است!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: حداقل از نظر سرعت اینترنت هیچ‌گونه محدودیت حاکمیتی وجود ندارد و اگر سرعت اینترنت در کشور پایین است، به دلیل برخی مشکلات فنی است.

به گزارش خبرنگار سیتنا (citna.ir)، دکتر مهدی اخوان بهابادی در نشست خبری پیش از افطار شب گذشته‎ با خبرنگاران و اصحاب رسانه، درباره‌ی سرعت فعلی اینترنت در کشور و اعمال برخی محدودیت‌ها برای دسترسی به اینترنت پرسرعت برای کاربران خانگی، گفت: با قطعیت می‌گویم که از نظر سیاست‌گذاران، حداقل از نظر سرعت اینترنت هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد و اگر سرعت اینترنت در کشور پایین است، به دلیل برخی مشکلات فنی است.

وی ادامه داد: تا زمانی که مشکل قیمت اینترنت حل نشود، بحث سرعت آن هم حل نمی‌شود، اما اکنون قیمت پهنای باند در داخل و خارج کشور تفاوت بسیاری دارد و برای اصلاح اوضاع لازم است حتما دوره‌ی تصدی گری دولت در این بخش به پایان برسد.

اخوان در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با قیمت خدمات اینترنت و اینترانت، گفت: در هیچ کجای دنیا این‌گونه نیست که به کاربر بگویند اینترنت استفاده می‌کند و یا اینترانت. بلکه این موضوعات به لایه‌های فنی مربوط می‌شود. ما نیز اعتقاد داریم که حداکثر ترافیک باید داخلی باشد، اما اکنون شرایط متفاوتی حاکم است.

اخوان در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به طرح موضوع فعالیت یکی از نهادهای اجرایی کشور در فیس بوک، اظهار داشت: عضویت در شبکه‌های اجتماعی طبق قانون جرم نیست و در این میان شبکه‌ای هم به طور ویژه از این قاعده مستثنی نشده است، اما با این وجود اکنون در کشور نظام پالایش و فیلترینگ را داریم که دور‌زدن آن بر طبق قانون جرم محسوب می‌شود. حال دیگر قضاوت بقیه‌ی موارد برعهده خود شماست.

نظرات بینندگان