arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۱۲۶۶
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۷ - ۲۶ تير ۱۳۹۲

نقطه ثقل انقلاب مصر جا به جا شده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرانس 24 نوشت: در حال حاضر میدان تحریر کاملا عادی و آرام به نظر می رسد.

به گزارش انتخاب، نکته جالب توجه در مقایسه قاهره امروز با قاهره یک سال و نیم پیش در زمان سقوط حسنی مبارک این است که نقطه ثقل انقلاب مصر جا به جا شده است. دیگر در میدان تحریر شاهد انقلاب نیستیم بلکه انقلاب به شهرک نصر قاهره انتقال یافته است.

در این محله دهها هزار تن از هواداران محمد مرسی رئیس جمهور مخلوع تحصن کرده اند. مشاهده اوضاع در محله نصر شباهت های زیادی با اوضاع میدان تحریر دو سال پیش دارد. چادرهای زیادی زده شده است ، تحصن کنندگان شبانه روز در این محل حضور دارند و فروشندگان دوره گرد اقدام به فروش محصولات خود می کنند. اراده معترضان تا رسیدن به هدفشان مشهود است. از نظر هواداران محمد مرسی ، رئیس جمهور دموکراتیک باید به قدرت بازگردانده شود.

 نکته شگفت انگیز دیگر غیبت گردشگران در قاهره است. هتلها کاملا خالی هستند و موزه قاهره هیچ بازدید کننده ای ندارد. ده درصد از جمعیت فعال مصر از صنایع گردشگری امرار می کنند. نیمی از جمعیت مصر در حال حاضر زیر خط فقر زندگی می کنند و یکی از مهمترین چالشهای دولت موقت نجات اقتصاد خواهد بود. چالش دیگر این دولت آشتی دادن دو قشر مصر یعنی لیبرال ها و لاییک ها با مذهبیون حاضر در شهرک نصر خواهد بود.



نظرات بینندگان