arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۱۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۱ - ۲۷ تير ۱۳۹۲

آیا اعتدالگراها باز می‌گردند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


آرمان نوشت: این روزها به برکت عنایات پروردگار مهربان و پیروزی آقای دکتر حسن روحانی، فضایی از شور و نشاط و امید در کشور ایجاد شده و می‌توان شادی را در چهره مردم عزیزمان و امید به تغییر وضعیت فعلی کشور از لحاظ فرهنگی ، اقتصادی ، سیاسی و بین‌المللی دید. مردم بی صبرانه منتظر تشکیل دولت فراگیر و مقتدر آقای دکتر روحانی با گفتمان (تدبیر و امید) هستند. خیلی از افرادی که به علت شرایط خاص کشور در چندسال اخیر محافظه کارانه عمل می‌نمودند اکنون شفافانه به بحث و نظر می‌پردازند.

 به عبارتی می‌توان در جای جای ایران عزیز و سرفرازمان این تحرک و نشاط را دید. این وضعیت در محله صادقیه تهران و میان اهالی آن خصوصا خانواده معظم شهدا؛ جوانان فعال اجتماعی و سیاسی و کسبه معتمد که سال‌ها در مسجد امام جعفر صادق (ع) رفت و آمد داشته‌اند به گونه ای دیگر تبلور یافته است. ماجرا اینچنین است که هر روز شاهد حضور دهها نفر از معتمدین، ایثارگران، نخبگان، جوانان و... در منزل رسول منتجب نیا، امام جماعت محترم این مسجد فعال که به عنوان پایگاه انقلاب معروف شده هستیم.

 اهالی محل به دلجویی جناب منتجب نیا می‌روند و از وقایعی که در سال 89 توسط تعداد انگشت شماری صورت گرفت و طی آن پس از پنج ماه اختلالاتی که آنان در برپایی نماز جماعت پرشور مسجد ایجاد نمودند با ممانعت آنان ادامه حضور وی در مسجد حضرت امام جعفر صادق (ع)، به پایان رسید، از آن وقایع اعلام برائت کنند. اما امروز به واسطه فضای مناسب ایجاد شده در کشور و به قول دوستان (معتدل شدن هوا) مردم مومن صادقیه دائما در منزل حجت الاسلام منتجب نیا در تردد هستند تا با دعوت از ایشان دوباره اعتدال و امید را به مسجد حضرت امام جعفر صادق (ع) باز گردانند.

اما اکنون با روی کار آمدن دولتی برخاسته از متن ملت ، با شعاردلنشین خردگرایی و بازگشت به اعتدال ، مردم منطقه صادقیه از خود می‌پرسند آیا اعتدال به مسجدشان باز خواهد گشت؟آیا باز هم شور و هیجان برنامه‌های منتجب نیا را لمس می‌کنند و نماز را به امامتشان اقامه خواهند نمود؟
نظرات بینندگان