arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۱۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۵ - ۲۷ تير ۱۳۹۲

مدينه منوره از زائران ايراني خالي شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آخرين كاروان زائران ايراني در مدينه منوره با نزديك شدن به پايان عمليات عمره، پس از مُحرم شدن در مسجد شَجره وارد مكه مكرمه شدند و شهر مدينه از زايران ايراني خالي شد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، با اعزام آخرين كاروان زائران ايراني از مدينه منوره به مكه مكرمه، بارديگر شهر پيامبر اكرم(ص) خالي از ايرانيان شد و از امروز هيچ زائري از ايران در قبرستان بقيع و مسجدالنبي (ص) حضور ندارد.

اين گروه از زائران سحرگاه امروز حدود ساعت دو بامداد به مكه مكرمه رسيدند و اعمال عمره مفرده را انجام دادند.


در حال حاضر ۵۸ كاروان از زائران ايراني در مكه مكرمه حضور دارند و زائراني كه امروز به مكه رسيدند تا ۱۰ روز ديگر در اين شهر مقدس حضور خواهند ماند و روزه داري را در شهر مكه معظمه تجربه خواهند كرد.


آخرين كاروان زائران ايراني به مدينه منوره ۲۷ شعبان المعظم برابر با ۱۶ تيرماه اعزام شد و آخرين كاروان زائران ايراني از مكه مكرمه ششم مرداد ماه به ايران اسلامي بازخواهد گشت.


براساس گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، عمليات عمره ۹۲ - ۹۱ از ۲۶ بهمن ماه ۱۳۹۱ آغاز و در ششم مرداد ماه ۱۳۹۲ پايان خواهد يافت. جمهوري اسلامي ايران امسال قريب به ۵۲۰ هزار عمره گزار به عربستان سعودي اعزام كرد.


شركت‌هاي هواپيمايي ايران و عربستان سعودي كه كار جابجايي زائران در مسير ايران وعربستان سعودي و برعكس را انجام مي‌دادند درعمليات عمره امسال تاخيرهاي كمتري را تجربه كردند.

نظرات بینندگان