arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۱۸۶۵
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۱ - ۳۱ تير ۱۳۹۲

درمان جوش نخوردگي استخوان با استفاده از سلول هاي بنيادي در پژوهشگاه رويان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


متخصصان کشورمان در پژوهشگاه رويان در تحقيقات خود موفق شدند با استفاده از سلول هاي بنيادي، جوش نخوردگي هاي استخواني را درمان کنند.

نتايج اين مطالعه در مرحله اول روي ۲۰ بيمار موفقيت آميز بوده و مرحله دوم تحقيق روي تعداد بيشتري از بيماران آغاز شده است. دکتر عمادالدين،

مسئول گروه ارتوپدي پژوهشگاه رويان با بيان اين خبر در گفت وگو با خراسان افزود: درمان جوش نخوردگي هاي استخواني با استفاده از روش پيوند سلول هاي بنيادي يکي از جديدترين دستاوردهاي محققان ايراني است که مراحل تحقيقاتي خود را طي مي کند. جوش نخوردگي استخواني به دنبال شکستگي هاي استخوان در قسمت هاي مختلف بدن ايجاد مي شود.

وي جراحي مجدد را شيوه رايج درمان اين عارضه اعلام کرد و گفت: يکي از جديدترين روش ها براي رفع اين مشکل در دنيا، استفاده از پيوند سلول هاي بنيادي است که متخصصان رويان نيز به دستاوردهاي خوبي در اين زمينه دست پيدا کرده اند. در اين راستا، يک پروتکل تحقيقاتي در رويان تهيه و مرحله اول آن با موفقيت اجرا شد و اکنون در مرحله دوم تحقيقات روي تعداد بيشتري از بيماران هستيم و سپس اين روش را وارد مرحله ارائه خدمات عمومي مي کنيم.

عمادالدين تصريح کرد: نبود خون ريزي، رفع نياز به جراحي هاي مجدد، جلوگيري از صرف هزينه هاي سنگين جراحي و اتاق عمل از جمله مزاياي اين شيوه است. براي استفاده از سلول هاي بنيادي براي رفع جوش نخوردگي استخوان نيز لازم است از استخوان لگن بيمار نمونه برداري شود. سپس سلول  هاي پيشتاز اين سلول ها در محيط آزمايشگاه کشت و سلول هاي بنيادي در يک نوبت به محل جوش نخوردگي استخوان تزريق مي شود. اين تزريق به صورت سرپايي و در مطب قابل انجام است.

نظرات بینندگان