arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۱۹۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۱ - ۳۱ تير ۱۳۹۲

برق تهران: خاموشی های برنامه ریزی شده نداریم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : معاون بهره برداری دیسپاچینگ (نظارت برتامین و توزیع) توزیع برق تهران گفت: خاموشی های تهران برنامه ریزی شده نیست بلکه به خاطر افزایش دما و مصرف بالای دستگاه های سرمایشی است.

کامبیز ناظریان در مصاحبه تلفنی با خبرنگار واحد مرکزی خبر با اشاره به اینکه افزایش دما در تیر ماه موجب شده است مصرف برق تهران 1500 مگاوات بیشتر شود ، گفت : برای تابستان طوری برنامه ریزی شده است که در تأمین و توزیع برق با مشکلی مواجه نشویم.

وی اضافه کرد: تعمیرات شبکه توزیع برق نیز برای فصل کم باری در نظر گرفته شده است و فقط در شرایط ضروری برای تعمیرات شبکه توزیع در نیمه شب یا زمان کم باری صورت می گیرد.

ناظریان دلیل قطعی برق در مناطق مختلف تهران را نبود مدیریت مصرف یا استفاده مشترکان بیش از قرارداد آمپر و استفاده بیشتر از دستگاه های سرمایشی اعلام کرد.

معاون بهره برداری دیسپاچینگ توزیع برق تهران از مشترکان تهرانی خواست در مصرف برق صرفه جویی کنند تا تابستان را بدون مشکل سپری کنیم.

وی استفاده نکردن از لوازم پرمصرف مانند اتو ، ماشین لباسشویی و ظرفشویی و بهره گیری مناسب از روشنایی و تنظیم درجه ترموستات با درجه 25 و 26 درجه را راههای افزایش پایداری شبکه برق بیان کرد.

ناظریان با اشاره به اینکه شهر تهران حدود 4 میلیون مشترک برق دارد ، گفت: 14 هزار پست برق ، 75 هزار مسیر خطوط تغذیه مشترکین و 30 هزار کیلومتر شبکه توزیع برق در شهر تهران بزرگ ایجاد شده است.

وی تأکید کرد: شهروندان در صورت بروز مشکلی ناشی از قطع برق در منطقه مسکونی خود می توانند با شماره تلفن 121 تماس بگیرند تا همکاران برق تهران موضوع را پیگیری و نقص را رفع کنند.

معاون بهره برداری دیسپاچینگ (نظارت برتامین و توزیع) توزیع برق تهران همچنین از مشترکان تهرانی که قرارداد آمپر برق آنها کمتر از 25 آمپر است ، خواست برای جلوگیری از اختلال در شبکه برق و نقص لوازم برقی منزل ، برای افزایش آمپر اقدام کنند.

وی درباره فرسودگی خطوط توزیع برق تهران گفت: سالانه 20 میلیارد تومان برای بهینه سازی و بازسازی شبکه توزیع برق تهران هزینه می شود و مشکلات اختلال در روشنایی یا قطع برق کمتر از 2 دهم درصد و مربوط به فرسودگی شبکه برق است.

ناظریان ، اوج مصرف برق در تیر ماه را 3870 مگاوات اعلام کرد و گفت: اوج مصرف برق امسال 4 درصد رشد نشان می دهد و بیشتر در تیرماه اتفاق می افتد.

نظرات بینندگان