arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۱۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۰ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۲

سرقت خودروها مقابل چشم مالکان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 شرق: مردی که خودروهای فروشی را مقابل چشم مالکان آنها سرقت می‌کرد، سرانجام به دام افتاد.

به گزارش خبرنگار ما مردی که چندی قبل خودرواش ربوده شده بود وقتی برای طرح شکایت به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران رفت به کارآگاهان گفت: «قصد داشتم خودروام را بفروشم به همین علت آگهی فروش خودرو را به همراه شماره تماس، در پشت شیشه عقب ماشین چسباندم تا اینکه فرد ناشناسی به عنوان مشتری با من تماس گرفت.

این شخص روز بعد با من در گاراژی در خیابان خاوران ملاقات کرد. او به بهانه امتحان‌کردن ماشین، موتور خودرو را روشن و با استفاده از غفلت من آن را سرقت کرد.»  کارآگاهان با انجام چهره‌نگاری و بررسی بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار موفق به شناسایی مرد 36 ساله‌ای به نام «فرزین» شدند که از سال 75، بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف ایراد ضرب‌وجرح، غصب عناوین و مشاغل دولتی و... روانه زندان شده بود.

تلاش‌ها برای دستگیری متهم ادامه داشت تا اینکه ماموران پلیس آگاهی قم در حین گشت‌زنی به خودرو پژو پارسی مشکوک شدند و با بررسی سوابق آن اطلاع پیدا کردند اتومبیل مسروقه است. به همین دلیل آن را توقیف و راننده و سرنشین دیگرش را بازداشت کردند و معلوم شد راننده همان فرزین است.

سرنشین دوم خودرو که از مسروقه‌بودن ماشین اطلاع نداشت توضیحاتی داد و معلوم شد متهم قصد داشت با معرفی خود به عنوان کارمند رده‌بالای دولتی به بهانه تهیه وام از این شخص کلاهبرداری کند.  کارآگاهان پس از انتقال متهم به پلیس آگاهی تهران موفق به شناسایی تعداد دیگری از مالباختگان شدند که فرزین به شیوه‌ای خودرو آنها را سرقت کرده بود.

یکی از این افراد، گفت: «متهم با معرفی خود به عنوان سرهنگ به بهانه خرید خودرو سمند با من قرار ملاقات گذاشت و اتومبیل را در برابر چشمانم سرقت کرد.»  بنا بر این گزارش باتوجه به تعدد جرایم متهم مجوز انتشار تصویر وی صادر شده است و مالباختگان می‌توانند برای پیگیری شکایات خود به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بروند.

نظرات بینندگان