arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۲۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۱ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۲

اختلاف مشايي و بقايي درآخرين روزها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه ابتکار نوشت: حضورحميد بقايي در فضاي سياسي ايران بدون ترديد در سايه حضورمشايي بوده و سيکلي شبيه به وي را طي کرده است. او همکارمشايي درسازمان ميراث فرهنگي و گردشگري بود، پس از ارتقاء مشايي و رفتن او ازاين سازمان بقايي به جاي وي نشست و اندکي پس از حضور مشايي درهيات دولت وي يک صندلي نزديک تربه محمود احمدي نژاد درهيات دولت را از آن خود کرد. رابطه بقايي و مشايي با محمود احمدي نژاد آن قدرقدرتمند بوده که بسياري از اصولگرايان تصميمات احمدي نژاد را تحت تاثيراين دونفر مي‌دانند. همان که جريان انحرافي خوانده شده است. با اينهمه تصور احتلاف ميان بقايي و مشايي تصور دورازذهني بوده که روز گذشته با انتشار خبري حاکي از «تنش بين بقايي و سرپرست دبيرخانه شوراي عالي امور ايرانيان خارج از کشور» قوت گرفت. اين موضوع البته در شايعات و زمزمه‌هاي سياسي ييرون نيامده بلکه با ارسال دورنگاري از سوي شوراي عالي امورايرانيان خارج از کشوربه دفترروزنامه صورت گرفت. نهادي که اسفنديار رحيم مشايي جانشيني رئيس جمهور را درآن به عهده دارد.

در خبر ارسالي از سوي شوراي عالي امور ايرانيان خارج از کشورآمده است: در پي اقدام حميد بقايي، سرپرست نهاد رياست جمهوري، به حذف و گرفتن تعدادي از پست‌هاي مديريتي دبيرخانه شوراي عالي براي تشکيل دفتر رئيس جمهورسابق، در گام بعدي، بقايي بدنبال گرفتن ساختمان شوراي عالي امور ايرانيان خارج از کشور براي استقرار نيروهاي مورد نظر خود است.

ميثم طاهري سرپرست دبيرخانه شوراي عالي امور ايرانيان، ضمن مخالفت شديد با حذف پست‌هاي دبيرخانه بدون هماهنگي و اطلاع دبيرخانه، از تحويل ساختمان و نيز پذيرش نيروهاي بقايي در ساختمان دبيرخانه استنکاف و اعلام کرده تحت هيچ شرايطي حاضربه اجراي سياست‌هاي بقايي نيست.

به نظرمي رسد اين موضوع چندان قابل حل نبوده که به رسانه‌ها کشيده شده است. آيا اختلافات ياران احمدي نژاد با پايان دولت دهم پوشش خود را از دست داده و از پرده برون خواهد افتاد؟

نظرات بینندگان