arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۲۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۳ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۲

کمالی: عدم فعالیت احزاب به دلیل فضای نیمه بسته حاکم در جامعه بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیر کل حزب اسلامی کار گفت: تاکنون یک فضای نیمه بسته‌ای در جامعه حاکم بوده است که براساس آن احزاب نتوانستند فعالیت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،حسین کمالی در مراسم افطاری حزب اسلامی کار گفت: اگر در آینده بخواهیم به مردم سالاری و نظرات مردم اهمیت دهیم باید به احزاب و گروه‌هایی که افکار عمومی را نمایندگی می‌کنند توجه کرد.

وی اظهار داشت: رسیدن به یک روال منطقی در کشور در گرو حمایت از احزاب است.‌ باید امکانات و شرایط مناسب را در اختیار احزاب قرار بدهیم تا بتوانند به طور موثر در شرایط کشور تاثیرگذار باشند.

دبیرکل حزب اسلامی کار تصریح کرد: دولت باید به احزاب این امکان را بدهد که با یکدیگر نشست و برخواست و گفتگو داشته باشند و همچنین به لحاظ معنوی از آن‌ها حمایت کنند و از روش‌هایی که نشان دهنده وجود مشکل با احزاب و عدم علاقه دولت به احزاب است دوری کند.

کمالی در ادامه در مورد شکل‌گیری احزاب فراگیر که امروز توسط گروه‌های سیاسی دنبال می شود، گفت: باید فرهنگ کار جمعی در کشور شکل بگیرد و مردم بپذیرند نظرات خود را در مورد مسائل کشور مسالمت آمیز و بدون روی آوردن به خشونت بیان کنند که تحقق این امر کار احزاب است.

این فعال سیاسی گفت: نماینده‌های احزاب باید بتوانند در مجلس حضور داشته باشند و نظرات خود را بیان کنند و همچنین گردش نخبگان نیز به صورت طبیعی و عادی در جامعه به شکل فعلی صورت گیرد که باعث دل‌خوری گروه‌ها نشوند.

وی با بیان اینکه احزاب می‌توانند نمایندگانشان را در جامعه بیشتر مطرح کنند افزود: مهم‌ترین مطالبه احزاب رسیدگی به امور مختلف کشور از طریق احزاب است.

دبیرکل حزب اسلامی کار در مورد کمک دولت به احزاب گفت: احزاب باید با کمک اعضای خودشان فعالیت کنند و دولت نیز مانعی برای کار کردن آن‌ها ایجاد نکند.

وی همچنین افزود: اگر قانون احزاب به صورتی باشد که دست و پای احزاب را باز کند خیلی خوب است اما معمولا قوانینی که وضع می‌شود با توجه به فرهنگ موجود محدود کننده است و سخت گیری‌ها را بیشتر می‌کند.

کمالی خاطرنشان کرد: با مسائلی که در جامعه به وجود آمده است این دلنگرانی برای دستگاه‌های اجرایی کشور وجود دارد که شاید احزاب عملکرد خوبی نداشته باشند و چنین دیدگاهی به این دلیل است که فرهنگسازی درجامعه صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه احزاب در کشور ما فعالیت و سابقه دیرینه‌ای ندارند افزود: اما اگر احزاب به صورت دراز مدت گفتگو و فعالیت سیاسی کنند آن وقت عادت می کنند که همدیگر را بپذیرند و به صورت مسالمت آمیز کار را از هم تحویل بگیرند و خشونتی هم در کار نباشد.

 
نظرات بینندگان