arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۲۰۳۸
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۵ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۲

نتانياهو: هرگونه توافقي با فلسطينيان به همه پرسي عمومي گذاشته مي شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه اعلام کرد هرگونه توافقی که در همه پرسی عمومی به تایید نرسد امضا نخواهد شد.

به گزارش انتخاب، رادیو اسراییل اعلام کرد بنیامین نتانیاهو گفت: « پیش نویس قانون برگزاری همه پرسی درباره صلح سیاسی احتمالی با فلسطینیان را در کابینه و سپس در کنست ( پارلمان ) ارائه می کند.»

نتانیاهو معتقد است که برگزاری همه پرسی عمومی درباره هرگونه توافقی با فلسطینیان قبل از آن که به صلح با همسایگان ( اشاره به فلسطینیان ) بیانجامد به تحقق آشتی در میان طیف های مختلف جامعه اسراییل منجر خواهد شد.

این اظهارات نتانیاهو در زمانی است که صحنه داخلی اسراییل شاهد اختلاف مواضع و دیدگاه ها درباره روند مذاکرات صلح با فلسطینیان است.

شیلی یحیموویچ رییس گروه مخالف کابینه اسراییل گفت: « من معتقدم که هدف از تصویب قانون همه پرسی ، عقیم گذاشتن فرصت های مذاکره با فلسطینیان قبل از آغاز است.»

یحیموویچ در نشست فراکسیون کاری پارلمان اسراییل افزود حزب کار بدون توجه به اختلافات موجود بر سر بودجه از این روند سیاسی ( مذاکره با فلسطینیان ) حمایت می کند.

زهافا گلئون رییس حزب چپگرای « مرتس » گفت: « کابینه اسراییل باید درک کند هرگونه مذاکراتی که مستند به مرزهای چهارم ژوئن سال هزار و نهصد و شصت و هفت نباشد ( چیزی که فلسطینیان می خواهند ) فرصت حقیقی برای برقراری صلح نیست.»

گلئون افزود: « اگر نتانیاهو این حقیقت را درک و برای تحقق آن اقدام کرد حزب مرتس نیز حمایت پارلمانی لازم از وی را دریغ نخواهد کرد.»

ولی آویگدور لیبرمن رییس حزب راستگرای « اسراییل خانه ما » معتقد است دستیابی به راهکاری دایمی برای حل تنش فلسطینی و اسراییلی ممکن نیست و مذاکرات باید بر اساس واقعیت های موجود و بدون توجه به توهمات صورت گیرد.

لیبرمن افزود بهترین چیزی که ما می توانیم به آن خوشبین باشیم توافق مرحله ای بین دو طرف در دراز مدت همزمان با تعویق تصمیم گیری درباره مسایل جوهری به زمان آینده است.
به گزارش خبرگزاری شین هوا از رام الله در کرانه باختری رود اردن ، لیبرمن با اشاره به سلطه جنبش حماس بر نوار غزه تاکید کرد محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین نماینده فلسطینیان ساکن نوار غزه نیست و نمی تواند به نمایندگی از آنان تصمیمی بگیرد.


نظرات بینندگان