arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۲۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۳ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۲

احمدی‌نژاد: ملت ایران پرچمدار استقرار توحید در جهان است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس‌جمهور گفت: تاریخ بشریت در آرزوی عدالت بوده چرا که همه آرزوهای انسان تنها در سایه عدالت برآمده از توحید محقق می‌شود؛ معتقدم که ملت ایران می‌تواند پرچمدار و مؤید استقرار توحید در جهان باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد صبح امروز (سه‌شنبه) در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی و صنعتی استان گیلان با بیان اینکه عمر انسان هر قدر طولانی باشد، اگر در مسیر ساختن و خدمت به مردم صرف نشود، ارزشی ندارد، اظهار کرد: زیباترین و پرثمرترین زندگی آن است که در مسیر آبادانی، رفاه و عزت دیگران صرف شود.

رییس‌جمهور با بیان اینکه ملت ایران شایستگی آن را دارد که در خط مقدم سازندگی،‌ آبادانی و خدمت در جهان باشد؛ چرا که همه شرایط برای رسیدن به این مقصود در کشور فراهم است، خاطرنشان کرد: بنده هنگامی که سرعت پیشرفت در کشور را می‌بینم ایمانم نسبت به اینکه ایران می‌تواند در قله‌های پیشرفت جهان قرار گیرد، بیشتر می‌شود.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه امروز باور و اعتقاد ما به توانمندی‌های ملت ایران صدها برابر نسبت به اولین روز خدمت افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: یک دوره تاریخی از فرهنگ، تمدن و نظام حکومتی پشت سر ملت ایران قرار دارد و نام ایران و ایرانی در دوره‌‌ای طولانی در همه عرصه‌های جهان درخشیده است و این ذکر یک نعمت و ماموریت و یادآور مسئولیت بزرگ ملت ایران است.

رییس‌جمهور با اشاره به دوران از حکومت اشکانیان و تسلط آنها بر بخش‌های گسترده‌ای از جهان، به جایگاه اندیشه و فرهنگ ایرانی در جهان اشاره کرد و گفت: بعد از دوره اسلامی، همه علم و اندیشه‌ای که در جهان، وجود داشت به جز دوره‌ای کوتاه، متعلق به ملت ایران بود.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: بسیاری از حوادث و جریانات امروز در موضوع مواجهه ملت ایران با توطئه‌های دشمنان را باید در یک بستر تاریخی بررسی کرد؛ چرا که مستکبران و دشمنان ملت ایران سالهای طولانی است که به دنبال تضعیف ملت هستند.

رییس‌جمهور افزود: معتقدم ملت ایران امروز علیرغم همه توطئه‌ها و اراده‌های شیطانی، می‌تواند به سرعت به جایگاه شایسته خود دست یابد.

احمدی‌نژاد با اشاره به اقدامات دشمنان برای تضعیف روحیه خودباوری ملت ایران، تصریح کرد: ارزش یک انسان به میزان ‌آثار مثبت و تلاشی است که در جهت عمران، آبادانی و خدمت به دیگران بر جای می‌گذارد و تفاوتی نمی‌کند که انسان در چه جایگاهی قرار داشته باشد؛ اعتقاد به این موضوع باعث ایجاد روحیه خودباوری، استقلال و حفظ یک ملت است.

رییس‌جمهور با بیان اینکه امروز باید همه اندیشه‌ها به طور هم‌افزا برای ساختن کشور به میدان بیاید، اظهار داشت: امروز برخی به بهانه‌های مختلف قصد جلوگیری از رشد و پیشرفت کشور را دارند در حالی که همه باید برای ساختن و آبادانی ایران دست به دست هم بدهند.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود، استان گیلان را از جهات گوناگون استانی ممتاز دانست و تصریح کرد: سابقه تاریخی ، ایمان، فرهنگ محوری ، عشق به اهل بیت گرامی اسلام(ص) و عشق به علم و دانش و ارزش‌های انسانی و الهی، تلاش و کوشش مستمر و خستگی‌ناپذیر و صیانت از استقلال، عزت، باورها، اعتقادات و فرهنگ ملت ایران از برجستگی‌های مردم گیلان در طول تاریخ است.

رییس جمهور افزود: مردم استان گیلان، مردمانی صمیمی، مهربان و با برکت برای ملت ایران هستند به گونه‌ای که همواره بخش قابل توجهی از نیازهای ملت با اندیشه و بازوان مردمان این استان تامین شده و در آینده نیز اینچنین خواهد بود.

احمدی‌نژاد با اشاره به پروژه‌های بهره‌برداری شده در این استان و با بیان اینکه رفع موانع صنعتی شدن استان یکی از مهمترین درخواست‌های مردم در سفر اول و دوم دولت به گیلان بود، اظهار داشت: شاید در گذشته تصور بر این بود که ایجاد صنایع سنگین، حتماً در برابر محیط زیست است، اما امروز با پیشرفت‌های تکنولوژی و تغییر در باورها به این نتیجه رسیدیم که می‌شود صنایع بزرگ و طبیعت زیبا کنار یکدیگر قرار گیرند.

رییس جمهور افزود: خدا را شاکریم که امروز استان گیلان به سرعت علاوه بر کشاورزی و گردشگری در مسیر صنعتی شدن حرکت می‌کند.

احمدی نژاد با بیان اینکه سرعت توسعه صنعتی در استان گیلان بسیار خوب و رو به پیشرفت است، تصریح کرد: امروز با تلاش مسئولان و و تلاشگران در بخش خصوصی اقدامات بزرگی در سطح استان گیلان در بخش‌های گوناگون از جمله زیرساخت و کشاورزی و پرورش آبزیان در حال انجام است.

پیش از سخنان رییس‌جمهور وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار گیلان، گزارشی از روند اجرای پروژه‌ها در استان گیلان ارائه کردند.
نظرات بینندگان