arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۲۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۰ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۲

آبشار سمیرم در انتظار فاجعه‌ای زیست محیطی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : محوطه تفریحی بین‌المللی آبشار سمیرم با کم‌توجهی مسئولان و مشکلات زیست محیطی فراوانی دست به گریبان است.

به گزارش تسنیم ، پارک آبشار سمیرم که روزانه با خیل عظیم مسافران و گردشگران روبه‌رو بوده چند سالی است که با مشکلات زیست محیطی فراوانی دست به گریبان است.

مشکلاتی همچون سیستم ضعیف و خطرناک دفع فاضلاب و تولید روزانه حدود دو تن زباله توسط مسافرین و گردشگران که مقداری از آن سبب آلودگی مسیر رودخانه و محیط گردشگری آن شده است.

مشکلی که چند روزی است به سایر مشکلات اضافه شده و سبب فراموشی دیگر مشکلات شده حضور حیوانات اهلی و چرای دام در این محیط طبیعی است، در حالی که این محیط از سوی اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان منطقه قرق و چرا ممنوع اعلام شده است.

شهردار سمیرم در این رابطه اظهار کرد: حضور این حیوانات سبب تخریب و آلودگی در این محیط تفریحی بین‌المللی شده و محیط زیبای این پارک را زیر سؤال برده است.

اکبر سلطانی در ادامه افزود: جهت برخورد با فرد خاطی که دام خود را در این منطقه رها کرده با ادارات منابع طبیعی، شبکه بهداشت و درمان، دادگستری و مراجع انتظامی و قضایی و فرمانداری این شهرستان مکاتبه شده که هنوز اقدامی صورت نگرفته و با توجه به اینکه شکایات مردم در این رابطه قابل توجه است امیدواریم پیش از تخریب این مکان، مراجع مربوطه اقدام کنند.

به گزارش تسنیم، فرد خاطی در این محوطه نه تنها به چرای فضای سبز می‌پردازد بلکه با کشتار حیوانات در این مکان سبب آلودگی این مکان نیز شده است
نظرات بینندگان