arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۲۱۸۰
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۲ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۲

احداث اولین دانشگاه تک جنسیتی در بوشهر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس دانشگاه ازاد اسلامی واحد بوشهر از احداث اولین دانشگاه تک جنسیتی در بوشهر خبر داد.

به گزارش مهر، عبدالرضا جمال زاده سه‌شنبه‌شب در جمع خبرنگاران ضمن تبریک پیشاپیش روز خبرنگار اظهار داشت: جایگاه خبرنگار در جامعه بسیار ارزشمند و موثر است وموجب رشد و ارتقا‌‌ یک کشور می‌شود،خبرنگار راویان بصیر و نافذی هستند که حوادث را رصد می‌کنند و قادر به تحلیل آن نیز هستند.

وی افزود: هیچ جامعه ای بدون خبرنگار و خبر نمی تواند با صحت و کمال به کار خود ادامه دهد از کوچکترین جامعه که خانه است تا جامعه‌های بزرگ این موضوع و این نیاز وجود دارد.

دانشگاه آزاد در دنیای اسلام جایگاه ویژه ای دارد

رئیس دانشگاه آزاد  اسلامی واحد بوشهر عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی امروز از جایگاه ویژه‌ای نه تنها در کشور بلکه در جهان اسلام دارد و هم اکنون ۴۰۰دانشگاه در داخل و ۲۵شعبه در کشورهای دیگر دارد و بیش از یک میلیون ۸۰۰هزار دانشجو در این دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند.

جمال‌زاده خاطرنشان کرد: مرکز دانشگاه آزاد کشور این دهه را دهه رقابت با دانشگاه های بین المللی نامیده است و امروز دانشگاه‌های بزرگ ما مانند واحد علوم و تحقیقات تهران با دانشگاه ملی و دانشگاه‌های کشورهای دیگر درحال رقابت هستند.

وی هدف اصلی دانشگاه آزاد را تربیت استاد و دانشجوی متخصص عنوان کرد و گفت: دانشگاه آزاد بوشهر یک دانشگاه توانمند است که امروز دارای ۴۰ هزار دانشجو،۱۵۰ رشته محل و ۱۲واحد دارد.

30 اختراع توسط دانشجویان دانشگاه آزاد در بوشهر/ ارائه 209 مقاله

رئیس دانشگاه آزاد واحد بوشهر بیان کرد: ۲۰۹ مقالات علمی پژوهشی، مصوبه ۵مجله علمی، تکمیل ۹۱پروژه پژوهشی،۶۷ پروژه پژوهشی در حال تکمیل و ۳۰ اختراع در این  استان داشته‌ایم.

جمال زاده گفت: در سال جاری سه تفاهم نامه با پارک علم و فن آوری استان، فرماندهی دریابانی و همچنین پژوهش‌کده میگو کشور امضا کرده ایم که امیدواریم موجب پیشرفت روز افزون بخش علمی دانشگاه شود.

وی از جمله امکانات آماده شده برای دانشجویان را سالن ورزشی، پیست اسب سواری، کتابخانه و باشگاه تیراندازی عنوان کرد و گفت: در نظر داریم دانشکده تحصیلات تکمیلی در مرکز کنگان و همچنین دانشکده نفت و گاز در عسلویه راه‌اندازی کنیم.

احداث اولین دانشگاه تک جنسیتی در بوشهر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر بیان داشت: این دانشگاه قصد دارد برای نخستین بار در بوشهر دانشگاه تک جنسیتی ویژه بانوان راه اندازی کند و همچنین ۵۰هکتار در سطح بوشهر برای احداث دانشگاه پزشکی و پیراپزشکی تهیه و شروع آن در دست اقدام است.

جمال‌زاده ادامه داد: طبق نیازسنجی‌های صورت گرفته رشته‌های جدید و همچنین واحدهای دانشگاهی و دانشکده‌ها انتخاب می‌شوند و در آینده تحصیلات تکمیلی کنگان و دانشکده نفت و گاز احداث خواهد شد.

مسیر جذب استاد برای همه یکسان است

وی با بیان اینکه در دانشگاه‌های بزرگ جذب فوق لیسانس ممنوع است، گفت: برای جذب استاد در دانشگاه آزاد یک سری مسیر باید طی شود که از طریق فراخوان افراد واجد الشرایط ثبت نام و در دو نوبت مصاحبه صورت می‌گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر تاکید کرد: این مسیر برای همه افراد یکسان است و سهمیه خاص و ویژه‌ای برای دانشجویانمان وجود ندارد.

تخفیفات شهریه دو ترم برای دانشجویان مناطق زلزله زده

جمال‌زاده بیان کرد: شهریه امسال تنها سه درصد افزایش یافته است و برای دانشجویان  رتبه دار، مقامات کشوری در زمینه پژوهش و تحقیق، ورزشکارانی که مقام کشوری و جهانی دارند و دانشجویان زلزله زده و نیازمند تخفیفات ویژه ای صورت گرفته است.

نظرات بینندگان