arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۲۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۵ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۲

باهنر: زیبنده نام ایران نیست میزبانی جام ملتها را به دلیل نقص مدارک از دست بدهد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهندس محمدرضا باهنر می گوید همه باید کمک کنند تا ایران شانس میزبانی بازی های جام ملتهای آسیا را از دست ندهد.

محمدرضا باهنر ، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرآنلاین ؛ درباره درخواست میزبانی بازی های جام ملتهای آسیای 2019 توسط فدراسیون فوتبال می گوید:« کشورمان توانایی برگزاری بزرگترین رخدادهای بین المللی را در بالاترین سطح دارد. تجربه میزبانی موفق رخدادهای مهمی چون اجلاس سران جنبش غیر متعهدها ، سران کشورهای اسلامی و هزاران همایش بزرگ بین المللی مهر تائیدی بر این توانمندی است. خوشبختانه زیرساخت های ورزش کشورمان هم به سطحی رسیده است که می توانیم میزبان تورنمنت های بزرگ ورزشی باشیم. ایران بدون شک می تواند یکی از شایسته ترین میزبان های ادوار مختلف این تورنمنت باشد. از سوی دیگر میزبانی چنین رخدادهایی مهر تائید دیگر است بر بی اثر بودن تحریم های مغرضانه تعدادی از کشورهای غربی .»

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه می گوید:« همه نهادهای مربوطه باید نهایت همکاری را در این زمینه داشته باشند تا ایران شانس میزبانی چنین رخدادی را از دست ندهد. با توجه به اینکه مسئولان فدراسیون فوتبال درخواست ابتدایی شان را برای میزبانی این بازی ها ارائه کرده اند ، اصلا زیبنده نیست که در همان مرحله نخست این رقابت به دلیل نقص مدارک از این گردونه خارج شویم. فوتبال ایران از دیرباز یکی از قدرت های سنتی فوتبال آسیا بوده است و بازیکنان ما همین چندی قبل توانستند با صعودی مقتدرانه به جام جهانی شادی و نشاطی بزرگ را به مردم خوب مان هدیه کنند. اتفاقی که باری دیگر اثبات کرد ایران یکی از قطب های اصلی فوتبال آسیاست. میزبانی از رخدادهای مهمی چون جام ملت های آسیا می تواند این توان بالای ورزشی کشورمان را در زمینه های مدیریتی هم نشان دهد. »

یکی از مشکلات فدراسیون فوتبال در فاصله 6 روز به پایان مهلت قانونی ارسال مدارک میزبانی به کنفدراسیون فوتبال آسیا این است که تعدادی از وزارتخانه های دولت با توجه به رو به پایان بودن دولت ، حاضر به امضای این تضمین نامه ها نیستند. نایب رئیس مجلس شورای اسلامی می گوید:« چنین تصمیم گیری هایی فراتر از یک نهاد یا دستگاه هستند و اهمیتی ملی دارند. به همین دلیل معتقدم همه نهادها باید تمام توان شان را به کار بگیرند تا کشورمان خیلی ساده شانس برگزاری یک رخداد بین المللی را از دست ندهد. به شخصه معتقدم اکثریت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی آمادگی همکاری و ایجاد تعامل میان دستگاه های ذیربط و مسئولان فدراسیون فوتبال را دارند. برگزاری چنین رخداداد مهمی درحالی که نزدیک به 4 دهه است کشورمان میزبانی جام ملتهای آسیا را نداشته یک خواست عمومی است . باید همه نهادها در این زمینه همکاری لازم داشته باشند. اینکه در روزهای پایانی یک دولت و انتقال اختیارات به دولت بعدی هستیم در هیچ زمینه ای باعث قطع فعالیت های مان نمی شود و در این باره هم باید طوری برنامه ریزی کنند که یک فرصت بزرگ را از دست ندهیم. من هم به عنوان یکی از نمایندگان مردم ، هر کمکی که از دستم بر بیاید انجام می دهم .»

نظرات بینندگان