arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۲۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۶ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۲

حضور بازیکن عراقی در استقلال غیرقانونی است/ کرار باعث حذف استقلال می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون بین‌الملل اتحادیه فوتبال باشگاه‌های ایران با تاکید بر اینکه حضور کرار جاسم در استقلال برخلاق مقررات و قوانین است از حذف شدن آبی‌پوشان در صورت بازی کردن وی در لیگ قهرمانان آسیا خبر داد و گفت: به دلیل اینکه کرار جاسم بعد از زمان مقرر فیفا در لیگ رسمی و معتبر عراق به میدان رفته است دیگر نمی تواند تا نیم فصل برای استقلال بازی کند.

علی اصغر مانوسی‌فر امروز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به پیوستن این بازیکن عراقی به استقلال گفت: طبق قوانین بین الملل و درخواست فدراسیون فوتبال کشورمان از فیفا مبنی بر اتمام زمان نقل و انتقالات بازیکنان خارجی در تاریخ 15 تیرماه سالجاری (برابر 6 جولای) چنانچه بازیکن خارجی تا قبل از این تاریخ بازیکن آزاد بوده باشد و قراردادی با هیچ باشگاهی نداشته باشد و مدارکش را هم در اختیار داشته باشد می تواند از طریق سیستم  TMS (سیستم نقل و انتقالات بین الملل) اقدام کند.

وی در توضیح بیشتر این موضوع گفت: در فصل نقل و انتقالات از سوی فدراسیون فوتبال ایران روز مشخصی را به عنوان پایان جذب بازیکنان خارجی توسط تیم های ایرانی اعلام می شود که فیفا هم براین اساس ساعت 24 آن روز سیستم TMS را مسدود می کند. در این شرایط فقط بازیکنانی می توانند به تیم های ایرانی بپیوندند که قبل از این مهلت مدارک بازیکن آزاد بودنشان را در اختیار داشته باشند.

مانوسی فر در واکنش به این موضوع که کرار جاسم روز دوشنبه برای تیم النجف در لیگ نخبگان عراق بازی کرده و دو گل هم زده است گفت: براساس قوانین  چنانچه بعد از این تاریخ(15 تیر) بازیکن خارجی در هر تیمی مشغول به بازی شود و حتی برای دقایقی حضور یابد و بازی کند این بازیکن آزاد شناخته نشده و احتمال حضورش در ایران تا نیم فصل میسر نخواهد بود.

مشاور امور بین الملل فوتبال با تاکید بر اینکه این سخنان را در راستای کمک به باشگاه استقلال مطرح می کند خاطرنشان کرد: از آنجایی که لیگ نخبگان عراق یک لیگ رسمی است کرار جاسم دیگر نمی تواند برای تیم استقلال بازی کند. اگر این اتفاق رخ بدهد و استقلال در دیدار برابر نماینده تایلند در لیگ قهرمانان آسیا از کرار استفاده کند، شک نکنید که نماینده ایران بازنده خواهد شد. اینها را می گویم تا مسئولان استقلال که جزو عزیزان من هم هستند در جریان باشند و از کسی مشاور غلط نگیرند و قوانین بین المللی را بدانند.

علی اصغر مانوسی فر در پایان از مسئولان باشگاه استقلال خواست تا با تحقیق و بررسی بیشتر نسبت به موضوع کرار جاسم عمل کنند و شرایطی را مهیا نکنند که در صورت حضور این بازیکن در لیگ قهرمانان آسیا، استقلال حذب شود.

نظرات بینندگان