arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۲۲۹۹
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۱ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۲

نماینده شادگان: فاضلاب‌ غسالخانه‌ها به کارون ریخته می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: فاضلاب بیمارستان‌ها، کشتارگاه‌ها و غسالخانه‌ها به رودخانه کارون ریخته شده و مردم به علت نبود تصفیه‌خانه از این آب استفاده می‌کنند.

به گزارش ایسنا ، عبدالله تمیمی نماینده مردم شادگان در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود، گفت: من صدای مردم مظلوم و نجیبی هستم که چوب نجابت خود را می‌خورند، مردم ولایتمدار که تا پای جان از اسلام و انقلاب حمایت کرده و خواهند کرد.

وی ادامه داد: بنده نمی‌خواهم خدمات دولت‌های پس از انقلاب را نادیده گرفته، منکر شده و یا سیاه‌نمایی کنم بلکه هدفم نشان دادن محرومیت مردم شادگان و خوزستان است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: من از خطه شادگان هستم که نوزادان آن در آغاز تولد حتی پیش از استشمام بوی شیر مادر بوی نفت را استشمام می‌کنند، اما از نعمت نفت بهره‌مند نمی‌شوند و بیش از 37 درصد جوانان آن بیکارند و نیروهای بومی این منطقه جذب نمی‌شوند.

نماینده مردم شادگان در مجلس با انتقاد از وضعیت آب شرب این منطقه، گفت: فاضلاب‌های بیمارستان‌ها،‌ منازل، شرکت‌ها، ادارات، کشتارگاه‌ها و حتی فاضلاب غسالخانه‌های اهواز در رودخانه کارون تخلیه می‌شوند و به علت نبود تصفیه‌خانه در حوزه انتخابیه اینجانب مردم برای آب شرب خود از رودخانه کارون به صورت خام استفاده می‌کنند و این موجب بیماری‌های کلیوی برای مردم منطقه شده است.

تمیمی همچنین نسبت به عدم توسعه شبکه برق در برخی مناطق به علت عدم تخصیص نقدینگی و قطع مکرر برق به علت کمبود تجهیزات به ویژه در ماه مبارک رمضان و در دمای بالای 50 درجه تذکر داد.

وی همچنین با اشاره به مشکل ریزگردها در استان‌ خوزستان، اظهار کرد: مردم مدت‌هاست آبی آسمان را از شدت ریزگردها به درستی ندیده‌اند و انواع بیماری‌های تنفسی رهاورد این ریزگردها بوده‌اند این در حالی است که تهران با اندکی آلودگی تعطیل می‌شود و خدمات رایگان به مردم ارائه می‌گردد اما باید بدانند ایران فقط تهران نیست.

نماینده مردم شادگان در مجلس در پایان نسبت به کمبود پزشکان متخصص و آمبولانس، کمبود بانک خون، خرابی دستگاه‌های گرمایشی و سرمایشی و عدم پرداخت اضافه کار به پرسنل بیمارستان به وزیر بهداشت تذکر داد.

نظرات بینندگان