arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۲۴۴۵
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۵ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۲

ستاره مشهور بالیوود دادگاهی می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سلمان خان ستاره مشهور بالیوود به جرم قتل راهی دادگاه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی.بی.سی، سلمان خان در دادگاهی در شهر بمبئی به خاطر کشتن یک نفر محاکمه می شود. او برای این که 10 سال پیش با یک نفر تصادف کرده و از صحنه جرم گریخته است، دادگاهی می شود.

این دادگاه که از 19 اوت دوباره تشکیل می‌شود به جرم قتل او رسیدگی می‌کند و در صورتی که او گناهکار شناخته شود با 10 سال زندان روبه رو خواهد بود.

از قرار معلوم او در سپتامبر 2002 با اتومبیلش وارد یک شیرینی‌فروشی در بمبئی شد و یک نفر را که در پیاده رو خوابیده بود، زیر گرفت و کشت. تاکنون او به دلیل مرگ ناشی از سهل انگاری دادگاهی شده بود.

سلمان خان که یکی از مشهورترین بازیگران بالیوود است و در بیش از 80 فیلم هندی بازی کرده که "آماده"، "بادیگارد" و "دابانگ" از جمله آنهاست.

با وجود این مشکلات، طرفدان او هنوز به وی وفادار مانده اند و به آینده امیدوار هستند.

به گفته مقامات هندی، سلمان خان در نیمه شب 28 سپتامبر 2002 با تویاتا لندکروزش وارد شیرینی فروشی آمریکایی شهر شد. او با اتومبیلش از روی پنج نفر که در کنار خیابان در خواب بودند رد شد که در نتیجه یک مرد 38 ساله به نام نورالله خان به شدت مصدوم شد و در نهایت جانش را از دست داد.

هر چند او از حضور در دادگاه در طی محاکمه معاف شده اما در صورت نیاز باید در جلسات بازپرسی شرکت کند.

سلمان خان ابتدا به صورت جدی با اتهام آدمکشی روبه رو بود، اما بعد دادگاه با تخفیف، اتهام او را به جرم قتل در اثر سهل انگاری یا قتل غیرعمد مورد بررسی قرار داد.

دادگاه رسیدگی به اتهام او اولین بار در سال 2006 تشکیل شد و تا سال 2011 ادامه یافت. در آخرین جلسه دادگاه دادستان درخواست رسیدگی با درجه بالاتری از اتهام را طرح کرد.

از سوی دیگر پلیس بمبئی برای کش‌دار شدن این دادگاه زیر سوال رفته است، اما هر نوع دخالت در این ماجرا از سوی مقامات پلیس رد شده است.

مطبوعات هندی می گویند این رویه در هند غیرمعمول نیست و با طولانی کردن مراحل بررسی به دلیل مراحل دشوار رسیدگی در سیستم قضایی، جرم کم رنگ می شود.

سلمان خان بازیگری بسیار محبوب و موفق در سینمای هند است و اغلب در نقش قهرمان منفی فیلم ظاهر می شود و به عنوان بازیگر نقش "پسر بد" مشهور شده است.

او در سال 2006 نیز برای شکار غیرقانونی یک گوزن به پنج سال زندان محکوم شد اما پس از گذراندن یک هفته در زندان، آزاد شد.

نظرات بینندگان