arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۲۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۱ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۲

قلعه‌نویی: شاید اشتباه کردم تراکتور را آسیایی کردم/ باید از قهرمانی‌مان دفاع کنیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

امیر قلعه‌نویی گفت که استقلال باید از عنوان قهرمانی‌اش دفاع کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرمربی استقلال پس از پیروزی 2 بر یک استقلال بر گسترش فولاد تبریز ابتدا با تقدیر از خبرنگاران درباره این دیدار گفت: خدا را شکر که توانستیم این دیدار را ببریم. شروع لیگ بر کیفیت بازی تاثیر گذاشته بود. ما هنوز به هماهنگی و شرایط آرمانی نرسیده ایم. خدا را شکر که بردیم. اگر نیمه اول کمی دقت می‌کردیم کار ما به اینجا نمی‌کشید. برهانی در نیمه اول فرصت خوبی داشت. گسترش فولاد هم تیم خوبی بود و طبیعی است وقتی جلوی استقلالب باشد انرژی مضاعفی خواهد داشت. به رسول خطیبی بابت تیم جوانش که هماهنگ است تبریک می‌گویم ولی به نظرم آن‌ها در لیگ شرایط سخت‌تری خواهند داشت. هفته اول را که نمی‌توان ارزیابی کرد ولی من تصورم همین است. در مجموع خوشحالم که سه امتیاز را گرفتیم. شاید اگر برهانی دقت می‌کرد کارمان به اینجا نمی‌کشید. در این بازی‌ها باید از حداقل‌ها استفاده کرد. برهانی سه گل می‌توانست بزند که نزد. گل‌مان هم که اصلا نمی‌دانم چطور دریافت کردیم.

او در پاسخ به سوالی درباره آمادگی پایین جمشیدیان و قاضی در این دیدار اظهار کرد: طبیعی است که زمان زیادی لازم داریم. قاضی و جمشیدیان در شرایط بازی سال گذشته نبودند و من فکر می‌کنم آن‌ها بازی به بازی بهتر می‌شوند. آقای نکونام هم در تمرین‌های ما حضور دارد و نیاز به زمان دارد تا آماده‌تر شود و به ما پیوندد. پژمان نوری هم سال گذشته در اوج آمادگی بود.

سرمربی استقلال در پاسخ به سوالی مبنی بر ادعای جواد نکونام درباره نگرفتن پول از استقلال و شکایتش از این باشگاه بیان کرد: اگر این مسئله دیروز اتفاق افتاده باشد، خبر جدیدی است باید برگردیم تهران تا به شما بگویم. جواد به استقلال کمک کرده و خودش علاقه‌مند به ماندن در استقلال است. مجموعه استقلال با همه شرایط بی‌پولی‌اش تلاش می‌کند مطالبات بازیکنان را بدهد. من قلعه‌نویی از خیلی از بازیکنان کمتر پول گرفته‌ام. من مطمئنم جواد این فکر را ندارد و به خاطر مسائل مادی این کار را نمی‌کند. به هر حال درست نیست که من هم پولم را نگیرم و بگویم به تیم نمی‌پیوندم یا در تمرین‌ها شرکت نمی‌کنم. این حرف‌ها به جواد نمی‌خورد.

او در پاسخ به این سوال که آیا نگران وضعیت بازی‌ساز استقلال است یا خیر، اظهار کرد: باید با احمد جمشیدیان و آن بازیکنی که می‌آوریم صحبت کنیم. اعتقاد دارم اگر جمشیدیان به دوران آرمانی‌اش بازگردد، خیلی از مشکلات ما را حل می‌کند. من دو سال او را در سپاهان می‌شناختم و از قابلیت‌هایش خبر دارم. در مجموع با حرف شما موافقم. ما برای بازی‌ساز باید گزینه‌هایی را در نظر بگیریم.

قلعه‌نویی در پاسخ به سوالی درباره شعارهای تماشاگران تبریزی علیه او تصریح کرد: البته من یک چیز به شما بگویم. سالی که من داشتم می‌رفتم لیست هم دادم. بازیکنانی که می‌خواستم را اعلام کرده بودم این که چرا این شعارها را دادند، به پای فرهنگ مردم آذربایجان نمی‌گذارم. به هر حال نمی‌توان همه آدم‌ها را از لحاظ شان و شخصیت خانوادگی یکسان نگاه کرد. خیلی‌ از آن‌ها در خارج از کشور از من تشکر کردند. نمی‌توان این افراد را با هم مقایسه کرد. شاید ما اشتباه کرده‌ایم که تراکتور را آسیایی کردیم. شاید ناراحتی‌شان از این است. حتی یک آذری از من راضی باشد آن برای من کافی است. من جمله همین دوست عزیزمان که از من تشکر کرد. ملاک انسان‌های فرهیخته و باسواد هستند. من نمی‌گویم خط گرفته بودند اصلا خودجوش بودند ولی خوشحالم که در زمان من تیم‌شان آسیایی شده و لیست‌شان را من داده‌ام و باز هم توانستند آسیایی شوند.

او در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود از ابتدا بنا داشته تا تراکتور را ترک کند و به استقلال بپیوندد افزود: اصلا این گونه نبود. من اگر می‌خواستم بروم که لیست نمی‌دادم. وقتی 10 – 15 جلسه شعار می‌دهند خودجوش می‌شود دیگر (باخنده). توزی که تبریز نبود. می‌خواست برود و ما نگاهش داشتیم. پیش ما هم که آمد، رفت. او اخلاقیات خودش را داشت. یعنی می‌خواهید بگویید این شعارها را به خاطر آقای توزی می‌گفتند؟

قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که چرا ساموئل نتوانسته جای جباری را به خوبی به عنوان بازی‌ساز پر کند گفت: بگذارید سوال شما را اصلاح کنم. ساموئل هم‌پست جباری نیست. اصلا او ربطی به جباری ندارد. پست او دفاعی است. اصلا ساموئل جای جباری بازی نکرده است.

سرمربی استقلال در پاسخ به سوالی درباره سرمربی شدن رسول خطیبی بیان کرد: رسول بازیکن خیلی خوبی است و آن سالی که من سرمربی تیم ملی بودم، او را به تیم ملی دعوت کردم و آن روزها یکی از بهترین تجربیات ملی خطیبی به نظرم رقم خورد. من به بازی‌اش اعتقاد داشتم و خوشحالم که یک سرمایه جوان به مملکت ما معرفی شد که آن هم آقای خطیبی است. به آقای سمندر و زنوزی تبریک می‌گویم که از طریق بخش خصوصی به این سرمایه‌های کشور توجه می‌کنند. مطمئنا رسول یکی از مربیان خوش‌فکر کشور خواهد بود.

او در ادامه و در پاسخ به سوالی مبنی بر توهین به تبریزی‌ها در ورزشگاه‌های کشور اظهار کرد: من صحبت شما را قبول ندارم. همه جای ایران سرای من است. همه این‌ها مجموعه‌ای هستند که ایران عزیز را تشکیل می‌دهند. در مدتی که در تبریز بودم جایی نبود که به آذری‌ها توهین کنند. زمان من دو بازی جلوی استقلال و پرسپولیس کردیم و خداوکیلی توهین به آذری‌ها نبود. شاید به من توهین کرده بودند ولی به آذری‌ها کسی توهین نکرد. آذربایجان جزو تاریخ مملکت ماست و نمی‌توان از ایران نام و برد و از آذربایجان نام نبرد. ستارخان، باقرخان از مفاخر آن بوده‌اند. به من توهین‌هایی شده ولی هیچ گاه به تراکتور در زمانی که من بودم توهینی نشده بود و ان‌شاءالله از این به بعد هم نشده باشد.

قلعه‌نویی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت دروازه‌بان‌های استقلال گفت: ما یکی از بهترین سرمایه‌های دروازه‌بانی ایران را داریم. اگر بازی با دینامو را نگاه کنید، ارزش‌های حسینی را می‌فهمید. او شباهت زیادی به عابدزاده دارد و به همین دلیل هیچ نگرانی وجود ندارد. هیچ جای دنیا دروازه‌بانی را روی دو نفر سرمایه‌گذاری نمی‌کنند. بایرن مونیخ قهرمان اروپا شد اما آیا در بازی‌های ساده‌اش از دروازه‌بان دیگری استفاده کرد. سرمایه‌گذاری معمولا روی یک دروازه‌بان است. طبیعتا رسیدن به تیم ملی آرزوی هر بازیکنی است. آن بستگی به مربی‌گری و مدیریت سرمربی دارد. خوشحالم فکر استقلال به رفتن به جام جهانی کمک کرد. بازیکنان همان عرقی که به تیم ملی دارند را به استقلال هم دارند.

سرمربی استقلال در پایان با اشاره به هدفمند بودن تیمش در رقابت‌های پیش رو اظهار کرد: ما در سپاهان و تراکتور و استقلال هدف داشتیم. خدا و اهل بیت به ما کمک کرد تا قهرمان شویم. عنوان قهرمانی خیلی مهم است. سوالتان سوال خوبی است ما باید فضایی درست کنیم که بازیکنان در این فضا به اهمیت کار آگاه باشند. ما باید از قهرمانی‌مان دفاع کنیم. باید فضایی ایجاد کنیم تا به این مهم برسیم.

نظرات بینندگان