arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۲۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۳ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۲

چمران: منتخبان شوراي چهارم شجاعت "نه" گفتن به تقاضاهاي قدرت و ثروت را داشته باشند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهر: رئيس شوراي عالي استانها خواستار شجاع بودن اعضاي شوراي شهر دور چهارم و دادن جواب محکم "نه" به تقاضاهاي قدرتمندانه و ثروتمندانه شد.

مهدي چمران شامگاه پنجشنبه در گردهمايي منتخبين چهارمين دوره شوراهاي اسلامي شهر هاي آذربايجان غربي تاکيد کرد: شوراهاي چهارم بايد شجاعت داشته و با اتحاد، توکل به خدا و دنبال کردن حماسه سياسي و اقتصادي نسبت به ساختن شهري توسعه يافته تلاش کنند.

وي با اعلام اينکه در اين راستا اعضاي شوراهاي چهارم بايد قدرت نه گفتن به خواسته هاي منابع قدرت و ثروت را داشته باشند، اظهار داشت: فشارهاي بيروني و دروني بر عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي وجود دارد ولي بايد با اميد به پيروزي به بهترين نحوه در اداره کشور سهيم شود.

رئيس شوراي عالي استانها مهمترين وظيفه شورا هاي اسلامي شهر را برنامه ريزي، ساماندهي، آباداني و هويت بخشي به شهرها دانست و اعلام کرد: شوراها بايد به عنوان عامل وحدت بخش بين مسئولان، همدلي و تفاهم را در بين آنها گسترش دهند.

*** حماسه سياسي هنوز پايان نيافته/ استقرار دولت و شوراهاي چهارم

چمران با بيان اينکه با اتمام انتخابات 24 خرداد امسال به عنوان تجلي حماسه سياسي هنوز اين حماسه به طور کامل محقق نشده است، اظهار داشت: با استقرار رئيس جمهور، شوراهاي چهارم و استقرار خدمت گذاري به مردم حماسه سياسي مد نظر مقام معظم رهبري محقق مي شود.

وي شعار هاي رهبر معظم انقلاب در سال هاي مختلف را منحصر به زمان خاصي ندانست و عنوان کرد: رهبري معظم انقلاب اين شعار ها را براي دوره هاي مختلف مطرح مي کنند و مسئولين نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران بايد هميشه اين شعار ها را مد نظر خود قرار دهند.

وي با تاکيد بر اينکه مردم بايد در پايان دوره 4 ساله شوراها از انتخاب خود اظهار رضايت کنند، گفت: شوراها به عنوان اولين خاکريز ارتباط مردم و نظام، سبک کننده کار دولت در مديريت شهرها بوده که در اين راستا شوراها نيز بايد با تدوين برنامه هاي بلندمدت زمينه توسعه اصولي و پايدار شهرها را فراهم کنند.

*** لزوم تدوين برنامه هاي استراتژيک مديريت شهري بر اساس اسناد بالا دستي

رئيس شوراي عالي استانها خواستار تدوين برنامه هاي استراتژيک 20 و 5 ساله و برنامه هاي يک ساله بر اساس اسناد بالا دستي از جمله طرحهاي تفصيلي و طرح هاي جامع شد و گفت: برنامه ريزي، سامان دهي، آباداني و هويت بخشي به شهرها جز وظايف اصلي شوراهاي شهر است.

چمران ضمن تاکيد بر لزوم توجه به معماري ايراني و اسلامي در کالبد شهرها، ادامه داد: هويت ملي با معماري و شهرسازي دگرگون و عوض مي شود که در اين بايد توجه به معماري ايراني و اسلامي در همه شهرهاي کشور مورد توجه ويژه همه ارگانهاي ذيربط قرار گيرد.

وي در ادامه با اشاره به وجود تحريم هاي مختلف داخلي و خارجي عليه ملت ايران اسلامي گفت: ما با تکيه بر الطاف الهي و اميد به او مي توانيم از سد تمامي مشکلات عبور کنيم و اين حقيقت را در دفاع مقدس تمرين کرده ايم.

*** توجه به مبدا، معاد و ديدگاههاي الهي در طراحي شهرها

رئيس شوراي عالي استانها امنيت رواني و فکري مردم در شهرها را مهمتر از امنيت نظامي موجود برشمرد و اضافه کرد: براي استقرار امنيت رواني در شهرها توجه به مبدا، معاد و ديدگاههاي الهي در طراحيهاي شهري ضروري بوده و اين تفاوت بين شهرهاي توسعه يافته اسلامي و غربي است.

چمران با انتقاد از جامع نبودن قانون شوراها، خواستار بازنگري در آن شد و افزود: قانون شوراها در فصل و 6 و 7 و اصول 101 تا 106 به آن اشاره شده بتدريج در مجلس شوراي اسلامي در حال تغيير براي رفع مشکلات موجود بوده ولي بايد همين قانون موجود را به طور دقيق و کامل اجرايي کنيم.

در پايان اين مراسم از يک دهه تلاش مهدي چمران در شوراي عالي استانها با اهداي لوحي تقدير شد.

نظرات بینندگان