arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۲۴۹۲
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۲۳ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۲

پیام تسلیت هاشمی و خاتمی برای درگذشت مرحوم حاج حبیب الله معلمی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
غلامعلی رجایی در وبلاگش نوشت:

هفته آینده، اربعین درگذشت استاد بزرگوار من ، مرحوم حاج حبیب الله معلمی، پیر غلام حضرت سیدالشهداست.

امروز دخترش عالیه، که مونس و همدم همیشگی پدر بود در تلفنی طولانی از اهواز به نکته عجیبی اشاره کرد  :
 سال 81 که با حاجی به مکه رفتیم، حال مادرم خوب نبود. یک روز ازسفرمان به سرزمین وحی نگذشته بود که مادرم از دنیا رفت و خبر درگذشتش را به پدرم دادند. او این خبر را از من تا زمانی که من قدم به فرودگاه اهواز گذاشتم ،مخفی کرد و یک تنه  در سفر بار این مصیبت را  کشید .

عالیه می گفت :خدا می داند حاجی در این یک ماه و اندی سفر حج چقدر اذیت شد و پنهانی اشک ریخت تا من بخاطر حساسیت شرایط  روحی ام در انجام اعمال حج متوجه نشوم که مادرم فوت شده است .
وقتی عالیه این را گفت و به او گفتم :پدرتان خیلی راز دار و کتوم  بود و من در سخنرانی ام در اهواز در روز دفن ایشان گفتم که بسیاری راز ها را از عنایت اهل بیت با خود برد و به کسی نگفت، به خاطره شگفتی از حاجی اشاره کرد و گفت:
 دوسال قبل  که حاجی در بیمارستان بستری بود به من گفت:  تازه اذان مغرب را داده بودند که عده ای که نمی دانستم چه کسانی هستند به کنارتخت من آمده و سلام کردند ومرا از تخت جدا کرده و به همه جاهای زیارتی درعربستان وسوریه وعراق و.. بردند . پس از آنکه همه جا را زیارت کردم دوباره مرا به بیمارستان برگرداندند.  حاجی می گفت :وقتی دوباره روی تخت بازگشتم اذان صبح را می دادند.
حاجی می گفت: من دراین سفر مادرت رادیدم که لباس زیبایی پوشیده بود وخوشحال بنظرمی رسید می گفت: دراین سفرباطن بعضی اشخاص را که  فکر می کردم آدمهای خوبی هستند بمن نشان دادند و فهمیدم اینها متاسفانه آنگونه که خود را به جامعه نشان می دهند، آدمهای خوبی نیستند.
وقتی عالیه می گفت فیلم این خاطره را از زبان پدر دارد ومی خواهد آن را به صداوسیمای اهواز برای پخش بدهد ،به او گفتم این کار را نکند ،چون جامعه ما متاسفانه پذیرش این حرفها را ندارد تایید کرد و گفت: وقتی حاجی این خاطره را گفت، کسی که درآنجا بود به من گفت: پدرت دارد هذیان می گوید !
ازعالیه خواستم دراولین فرصت این فیلم را برای من بفرستد.
 عالیه می گفت:  وقتی از پدرم خواستم توضیح بیشتری از این طی الارض خود بدهد ، گفت: بیشترازاین نمی توانم این از اسراراست.
درهفته اول درگذشت حاج حبیب الله معلمی از سرور ارجمند، حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی خواستم درجهت قدردانی از این پیر زحمت کش امام حسینی پیامی بدهند که با بزرگواری پذیرفتند و   پیام مختصراما جامعی دادند و درتماسی دیگر ازسید فرزانه و همیشه محبوب این ملت،  جناب آقای خاتمی عزیزهم خواستم  به مناسبت درگذشت استاد ،پیامی بدهند که لطف کردند وپیام زیبایی دادند که هردوپیام به خانواده استاد تحویل وموجب مسرت وتسکین شان گردید .
این دوپیام ارزشمند این دوعزیزدرمراسم هفته استاد معلمی در مسجدجامع رجایی شهر کرج درجمع مردم قرائت گردید.
پیام ها را ملاحظه و برای شادی روح استاد فاتحه و صلواتی هدیه فرمایید.
 
بسم الله الرحمن الرحیم
«انالله و اناالیه راجعون»
خانواده محترم شاعر بسیجی ، مرحوم حاج حبیب الله معلمی
خبر در گذشت حماسه سرای متقی دوران نورانی هشت سال دفاع مقدس، مرحوم حاج حبیب الله معلمی رضوان الله تعالی علیه که اشعار و نوحه های زیبا و رسا و حماسی می سرود و در شب های عملیات و غیرعملیات برقدرت روحی رزمندگان اسلام و فرزندان امام در جبهه های حق علیه باطل می فزود را شنیدم و متاثر شدم.
اینک آن پیر غلام حضرت سیدالشهدا علیه السلام که در عمر با برکت خویش،بیش از هفتاد سال افتخار شاعری و نوحه سرایی اهل بیت علیه اسلام را داشت، به جوار حق شتافته و بر خوان کریمانه اولیای خویش در سرای باقی بار یافته است.
این مصیبت را به یکایک اعضای محترم خاندان محترم معلمی و به ویژه فرزندان ایشان و مردم شریف خوزستان بالاخص شهرهای اهواز،بهبهان و رامهرمز تسلیت می گوییم و ازخداوند متعال برای ایشان و همسر مکرمه شان،غفران و رضوان الهی و علو درجات و همنشینی با شهدا مسالت می نمایم.
                                       اکبرهاشمی رفسنجانی

                                رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام 


متن پیام جناب آقای سید محمد خاتمی به مناسبت درگذشت استاد

حاج حبیب الله معلمی

بسم الله الرحمن الرحیم
اینک که در ماتم بزرگی از طایفه پاکان و نیکان استاد حبیب الله معلمی عزاداریم یادش را گرامی می داریم.
استاد معلمی که صفا و پاک و ایمان به حق و عشق به اهل بیت علیهم السلام را که مظاهر حقند در هم آمیخته بود و فوران عشق او را در سروده های ارجمندش میتوان دید. سروده هایی که از جمله روحیه بخش رزمندگان راه حق و شورآفرین جبهه ها بود.
بدون تردید او که اینک میهمان حضرت حق است بر سر خوان رحمت پروردگار پاداش پاکی و نیکی و خیرخواهی خود را می گیرد و گوارا باد بر او این برخورداری؛
مصیبت درگذشت این عزیز را به مه دوستداران او و ایثارگرانی که با نوای شورانگیز سرودهای او عشق واقعی را تجربه کردند و بخصوص به خانواده محترم معلمی و به همه بستگان داغدار تسلیت عرض می کنم و برای روان پاک او از درگاه حضرت احدیت علو درجات طلب می کنم.
یادش گرامی و روحش شاد    
                                          سید محمد خاتمی    
                                     اول رمضان المبارک 1434
1392 /4/19

نظرات بینندگان