arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۲۵۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۲

محاکمه باجگیر 3میلیاردی به اتهام قتل دختر دانشجو

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کیفرخواست علیه پسری که متهم است بعد از کشتن همکلاسی‌اش قصد داشت از خانواده وی سه‌میلیاردتومان اخاذی کند، صادر شد و وی به‌زودی در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ما، تحقیقات پیرامون این پرونده از شامگاه 20دی سال گذشته با اعلام شکایت مادر دختر 22ساله‌ای به نام نرگس آغاز شد. این زن گفت: «دخترم ظهر امروز سوار بر خودرواش از خانه خارج شد، او می‌خواست به کافی‌نت برود. من از او خبری نداشتم تا اینکه ساعت 21:30 پیامکی برایم ارسال شد که در آن نوشته شد بود نرگس را گروگان گرفته‌اند و برای آزادی او سه‌میلیاردتومان می‌خواهد.»

این زن توضیح داد آدم‌ربایان تهدید کرده‌اند اگر در برابر خواسته آنها مقاومت شود نرگس را به قتل می‌رسانند. آنها همچنین تاکید کرده‌اند سه‌میلیاردتومان باید در قالب چک‌های مسافرتی 50هزارتومانی پرداخت شود.  کارآگاهان بعد از اطلاع از این واقعه تحقیقات خود را آغاز کردند. آنها با ردیابی‌های تلفنی توانستند فردی را که پیامک‌های تهدیدآمیز فرستاده بود، شناسایی کنند.

این شخص جوان 25ساله‌ای به نام مجید بود که در شمال تهران سکونت داشت. ماموران قبل از اینکه برای دستگیری مجید وارد عمل شوند، محل سکونت او را زیر نظر گرفتند تا بتوانند همدستان احتمالی وی را نیز شناسایی کنند. بعد از گذشت دو روز از آغاز تحقیقات، فاش شد مجید از همکلاسی‌های نرگس است بنابراین در هر صورت از ترس شناسایی‌شدن گروگان خود را به قتل خواهد رساند. آنان سپس مجید را در عملیاتی ضربتی بازداشت و از خانه او وسایل متعلق به نرگس را کشف کردند.  مجید بعد از انتقال به پلیس آگاهی اعتراف کرد نرگس را به قتل رسانده است. او گفت: «من و نرگس به صورت مشترک روی پروژه‌ای تحقیق می‌کردیم و روز حادثه برای رفتن به کافی‌نت با هم قرار گذاشتیم.

بعد از اینکه از آنجا بیرون آمدیم من دو لیوان آبمیوه خریدم و در یکی از آنها سم ریختم. قصدم این بود که خودم را بکشم اما به اشتباه آبمیوه مسموم را به نرگس دادم. او بعد از خوردن آن از حال رفت و ساعتی بعد فوت شد من که به شدت ترسیده بودم جنازه او را به نقطه‌ای در شمال تهران بردم و دفن کردم.»

متهم به قتل ادامه داد: «بعد از این ماجرا تصمیم گرفتم از خانواده نرگس اخاذی کنم برای همین هم آن پیامک را ارسال کردم.» مجید بعد از ثبت‌شدن اعترافاتش به بازپرس جنایی تهران معرفی شد و در دادسرا نیز اعترافات خود را تکرار و ادعا کرد قصد نداشت همکلاسی‌اش را به قتل برساند و نرگس قربانی یک اشتباه شد.

بازپرس بعد از تکمیل پرونده مجید را در قتل عمدی مجرم شناخت و برای وی قرار مجرمیت صادر کرد. سپس نماینده دادستان به بررسی مجدد پرونده، پرداخت و او نیز به این نتیجه رسید که مجید در قتل عمد مجرم است.  بنابر این گزارش اکنون کیفرخواست علیه متهم صادر شده و وی به‌زودی در دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه می‌رود.
نظرات بینندگان