arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۲۵۱۶
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۰ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۲

متهم به قتل: مغازه دار را به خاطر ندادن «کارت شارژ نسيه» کشتم!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جوان ۲۶ساله اي که طي يک نزاع پيرمرد ۷۶ساله اي را کشته بود درآخرين دفاع از خود گفت: مغازه دار را به خاطر ندادن «کارت شارژ نسيه» به قتل رساندم!

به گزارش خراسان، در تاريخ 91.3.25 نزاعي در بولوار بهمن منطقه خواجه ربيع مشهد رخ داد که طي آن پيرمرد مغازه داري با ضربه چاقو مجروح و در بيمارستان شهيد هاشمي نژاد بستري شد اما ۴۸ساعت بعد پيرمرد مذکور بر اثر عوارض ناشي از اصابت ضربه چاقو به کتفش جان سپرد و بدين ترتيب پرونده جنايي ديگري روي ميز قاضي اسماعيل شاکر ( قاضي ويژه قتل عمد در زمان حادثه) گشوده شد.

اين گزارش حاکي است: با صدور دستورات ويژه اي از سوي مقام قضايي، تلاش کارآگاهان اداره جنايي پليس آگاهي خراسان رضوي براي دستگيري عاملان نزاع دسته جمعي آغاز شد تا اين که مدتي بعد ۳ متهم اين پرونده جنايي در دام عدالت گرفتار شدند. يکي از متهمان دستگير شده که در شعبه ۸۰۹ مجتمع قضايي شهيد قدوسي مشهد توسط قاضي ويژه قتل عمد مورد بازجويي قرار گرفته بود به ارتکاب جنايت اعتراف کرد.

متهم ۲۶ساله در اظهارات خود گفت: آن روز براي خريد کارت شارژ وارد مغازه پيرمرد در نزديکي منزلمان شدم و از او خواستم تا يک کارت شارژ نسيه به من بدهد ولي او به من ناسزا گفت و من هم پاسخ او را با فحش دادم و از مغازه بيرون آمدم. در اين هنگام پيرمرد مغازه دار در حالي که يک چوبدستي داشت به طرفم آمد و ضربه اي به سرم زد.

من هم با يک دست چوبدستي را گرفتم و با دست ديگر چاقويم را بيرون کشيدم و ضربه اي از پشت به کتفش زدم. وي ادامه داد: وقتي ما با هم درگير بوديم اطرافيان پيرمرد هم از منزل بيرون آمدند که يکي از آن ها داماد او بود. در اين لحظه من يک آجر برداشتم و به طرف شيشه منزل آن ها پرت کردم که ديدم ۲ تن از دوستانم هم به کمک من آمدند.

 اهالي محل ما را از يکديگر جدا کردند که به اتفاق دوستانم با موتورسيکلت از محل فرار کرديم.

در پي اعترافات صريح متهم، قرار مجرميت وي و همدستانش از سوي قاضي شاکر صادر شد و پس از برگزاري چندين جلسه بازپرسي، متهم اين پرونده در آخرين دفاع خود گفت: من قبلاً چوپان بودم و بي سواد هستم آن روز هم به خاطر يک کارت شارژ نسيه دستم به خون آلوده شد. اين درحالي بود که اولياي دم مقتول نيز تقاضاي صدور حکم قصاص را کردند و بدين ترتيب اين پرونده جنايي به شعبه اظهارنظر مجتمع قضايي شهيد قدوسي مشهد ارسال شد.

داديار اظهارنظر نيز پس از مطالعه دقيق پرونده، اتهام متهمان اين پرونده جنايي را محرز دانست و کيفرخواست پرونده را به اتهام ارتکاب قتل عمدي و همچنين شرکت در نزاع دسته جمعي صادر کرد.

متهمان به زودي محاکمه مي شوند

۳متهم پرونده نزاع دسته جمعي منجر به قتل به زودي پاي ميز محاکمه مي نشينند تا به سزاي اعمال خود برسند. گزارش خراسان حاکي است: داديار اظهارنظر مجتمع قضايي شهيد قدوسي مشهد با صدور کيفرخواستي عليه متهمان، از دادگاه کيفري استان خراسان رضوي براي آنان تقاضاي مجازات کرد. در کيفرخواست صادره براي متهم رديف اول که داراي سابقه کيفري نيز مي باشد به اتهامات يک فقره قتل عمدي مرد مسلمان از طريق ايراد ضرب با چاقو و شرکت در نزاع دسته جمعي تقاضاي قصاص نفس براي ديگر متهمان نيز به خاطر شرکت در نزاع دسته جمعي منجر به قتل عمدي تقاضاي مجازات قانوني شده است. اين درحالي است که پزشک قانوني نيز سلامت رواني متهم را تاييد کرده است و بدين ترتيب متهمان اين پرونده جنايي به زودي در دادگاه کيفري استان خراسان رضوي پاي ميز محاکمه خواهند نشست.

نظرات بینندگان