arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۲۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۲ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۲

دختر شمشیرباز ایران: حتی لباس‌های ما را هم تحریم کردند!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :  ملی‌پوش 17 ساله یزدی تیم ملی شمشیربازی بانوان، گفت: اگر فدراسیون حمایت‌های خود را ادامه بدهد قطعا در چند سال آینده در میدان‌های بین‌المللی حرف‌های زیادی برای گفتن خواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، نجمه سازنجیان، ملی‌پوش تیم ملی شمشیربازی در اسلحه سابر اظهار کرد: در چند سال گذشته فدراسیون حامی خوبی برای تیم بانوان بوده است و تیم را به اردوها و مسابقات خوبی اعزام کرده است و این شرایط می‌تواند در آینده به پیشرفت ورزشی شمشیربازی بانوان کمک زیادی کند.

سازنجیان درباره چگونگی شروع فعالیت خود در شمشیربازی، تصریح کرد: ابتدا برادرم شمشیربازی انجام می‌داد و من وقتی مسابقات و تمرین‌های او را دیدم، کم‌کم به این رشته علاقمند شدم و از 10 سالگی ورزش شمشیربازی را آغاز کردم.

او درباره ویژگی های اسلحه سابر در شمشیربازی، گفت: اسلحه سابر نسبت به رشته‌های دیگر سرعت بیشتری دارد و به صورت برشی ضربه زده می‌شود و ورزشکار باید در یک لحظه تصمیم بگیرد. بنابراین سرعت عمل در آن موثر است و شمشیرباز باید با فکر متمرکز با حریف رقابت کند.

نجمه سازنجیان درباره عناوین کسب شده خود در مسابقات شمشیربازی، افزود: اولین بار پنج سال پیش به تیم ملی دعوت شدیم و در مسابقات آسیایی تایلند مقام سوم را به دست آوردم و برای اولین بار بعد از انقلاب در این رشته مدال برنز را کسب کردیم.

او درباره فراهم کردن وسایل شمشیربازی در ایران، اظهار کرد: در ابتدا شرایط خوب بود و لباس و شمشیرها به راحتی فراهم می‌شد، اما پس از این که تحریم‌هایی علیه ایران انجام شد وسایل شمشیربازی دیگر وارد نمی‌شود.

سازنجیان در ادامه افزود: وضعیت استان یزد از نظر امکانات خیلی خوب است و در کل ایران هم شرایط شمشیربازی بانوان خیلی بهتر شده است. در گذشته سالی یک یا دو بار برای تیم‌ها اردو می‌گذاشتند، اما در حال حاضر در سه ماه فدراسیون هفت یا هشت اردو برای ما برگزار می‌کند. در آینده هم قرار است در قزاقستان اردوی آماده سازی برپا کنیم.

نجمه سازنجیان در پایان سخنان خود، اظهار کرد: نزدیک‌ترین مسابقات پیش رو، رقابت‌های آسیایی کویت است که من با انگیزه کسب مدال طلا به این مسابقات می‌روم، اما واقعا کار بسیار سختی پیش‌رو دارم، زیرا در رده زیر 23 سال بازیکنان سطح بالایی حضور دارند. من هم به این مسابقات و هم به رقابت‌های آینده امیدوارم و آینده خوبی را برای شمشیربازی بانوان آرزو دارم.

نظرات بینندگان