arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۲۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۴ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۲

عذرخواهي مدير عامل آبفاي تهران از مردم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 مدير عامل شركت آب و فاضلاب تهران گفت: افزايش دما موجب رشد بالاي مصرف آب شده و در روزهاي اخير سرانه مصرف در تهران به مرز ۴۰۰ ليتر رسيده است.

به گزارش ايرنا، محمد پرورش با عذرخواهي از مردم مناطقي مثل افسريه به دليل قطعي آب در روز پنجشنبه گذشته، گفت: اين شركت تمام توان و تاسيسات خود را براي توليد آب به كار گرفته است، اما بايد توجه داشت كه مصرف آب نيز بسيار بالا رفته است.

وي افزود: در روز پنجشنبه گذشته(سوم مرداد) مصرف آب تهران به سه ميليون و ۴۲۰ هزار مترمكعب رسيد كه اين ميزان مصرف تاكنون در تهران بي سابقه بوده است.

مدير عامل آب و فاضلاب استان تهران ادامه داد: سال گذشته شش روز مصرف بالاي سه ميليون و ۲۰۰ هزار مترمكعب در تهران رخ داد، اما امسال تاكنون ۲۲ روز مصرف بالاي سه ميليون و ۲۰۰ هزار مترمكعب و هفت روز مصرف بالاي سه ميليون و ۳۵۰ هزار مترمكعب در تهران ثبت شده است.
پرورش با بيان اينكه، مصرف سرانه آب در بسياري از كشورهاي جهان ۱۰۰ تا ۱۵۰ ليتر است، گفت: افزايش دما موجب رشد بالاي مصرف شده و در روزهاي اخير سرانه مصرف در تهران به مرز ۴۰۰ ليتر رسيده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت نيرو، پرورش خاطر نشان كرد: در زمان كنوني تمام تاسيسات، تلمبه خانه ها و تصفيه خانه ها در مدار استفاده است، اما بايد توجه داشت كه در صورت آسيب ديدن هر يك از تاسيسات، توليد آب با مشكل مواجه مي شود.

وي تصريح كرد: مصرف كنوني آب در شهر تهران بسيار بالا است و مردم بايد بين ۱۰ تا ۱۵ درصد صرفه جويي كنند تا در تامين آب مشكلي ايجاد نشود.

مدير عامل شركت آب و فاضلاب استان تهران اظهار داشت: بسياري از نقاط تهران روز پنجشنبه با وجود دماي ۴۳ درجه قطعي آب و مشكل فشار آب نداشتند، اما در برخي از نقاط تهران به خصوص شمال غرب تهران كه آب از تصفيه خانه كن وارد مي شود، افت فشار وجود داشته است.

وي همچنين از مردم افسريه به خاطر قطعي هاي مكرر آب در روز پنجشنبه عذرخواهي كرد و گفت: برنامه ريزي شده است كه حتي اگر هوا گرمتر نيز شود، در اين منطقه مشكلي به وجود نيايد.
زود: ما بحث جيره بندي را به طور كامل نفي مي كنيم، زيرا وقتي بحث جيره بندي آب پيش مي آيد كه منابع آب وجود نداشته باشد و مجبور باشيم آن را تقسيم كنيم.

پرورش با بيان اينكه، در زمان كنوني به اندازه حجم درياچه چيتگر، آب در تهران تصفيه و توليد مي شود، بار ديگر تصريح كرد: مردم بايد بين ۱۰ تا ۱۵ درصد صرفه جويي كنند تا مشكلي در آبرساني به شهر تهران رخ ندهد.

نظرات بینندگان