arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۲۵۷۳
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۴ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۲

بانک: روحانی یک اقتصاد ویرانه را تحویل گرفته است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : مشاور رئیس جمهور منتخب گفت: دکتر روحانی یک اقتصاد ویرانه را تحویل گرفته است.


به گزارش ایلنا از یزد، مرتضی بانک جمعه شب 4 مردادماه در مراسم افطاری و سپاس از خدمات فعالان ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به بیان چرایی رخداد حماسه عظیم ۲۴ خرداد پرداخت و گفت: مردم ایران با تمدن ۳ هزار ساله هیچ گاه نگذاشته اند فرهنگ و تمدن شان در هجوم مهاجمان تغییر کند.

استاندار کرمان در دولت سازندگی افزود: مردم ما با درک شرایط خطیر کشور وارد عرصه انتخابات شدند.

مرتضی بانک، نمونه این شرایط را سیاست خارجی محدود با کشور ها، محدودیت های جدی در ارتباطات، تحریم های شکننده و جدی و اقتصاد آسیب دیده عنوان کرد و گفت: متاسفانه بجای آنکه سیاست خارجی ما براساس منافع ملی باشد، برای تشخص طلبی و مطرح کردن برخی اشخاص مورد استفاده قرار گرفت. رفتار نامناسب و بی تدبیری دولتمردان به همراه کینه توزی خارجی ها، موجب افزایش تهاجم علیه کشور شد.

وی گفت: این اقدامات موجب شد تا سیاست خارجی ما محدود شود و کار به آنجا برسد که سفرای ما در سطح رئیس اداره یا اداره کل با کشورهای اروپایی ارتباط داشتند.

معاون وزیر خارجه در دولت اصلاحات گفت: اتحادیه اروپا ارتباط با ایران را در سطح پایینی قرار داده بود و سفرا با مقامات عالی ارتباط نداشتند و امکانات و منابع ما بخاطر نبود فرصت برای ارائه برنامه ها و خلق فرصت ها در سفارتخانه ها بدون استفاده ماند.

وی گفت: مراسم خارجی ما بدون خارجی ها برگزار می شد و افتخار ما این بود که به سفرهای خارجی می رفتیم و در سمینار های بین المللی حضور می یافتیم بدون آنکه دیدار های دوجانبه مهمی در آن ها داشته باشیم.

بانک، شرایط سیاست خارجی کشور را سخت ترین شرایط پس از انقلاب توصیف کرد و گفت: مردم ما خطر را حس کردند.

مشاور رئیس جمهور منتخب گفت: مردم علیرغم همه شانتاژ ها و تبلیغات داخلی مبنی بر موفقیت های اقتصادی دولت، آن را باور نداشتند چراکه آثار آن را در زندگی روزانه خود را ندیدند و حس کردند این تبلیغات سیاسی است و کشور به سمت «بن بست» اقتصادی می رود.

مرتضی بانک گفت: عدم برنامه ریزی، بخشنامه های هر روزه، بی انگیزگی برای سرمایه گذاری، عدم تدبیر مدیران، عدم آینده نگری و عدم قانون گرایی مردم را نگران کرد و آنان را با احساس وظیفه روبرو کرد.

این مدیر دوران اصلاحات و سازندگی گفت: شرایط خطیر کشور، حضور را در انتخابات رقم زد و هرگونه دودلی را از بین برد. در انتخابات مجلس گذشته شاید ابهام حضور مطرح بود ولی در این مرحله همگان تاکید بر حضور داشتند و این حضور و موفقیت بزرگی برای گروه های سیاسی و اصلاح طلبان بود.

مرتضی بانک ابراز امیدواری کرد تا دوستان با درک صحیح شرایط، با اتحاد و همدلی به سمت حل مشکلات پیش بروند.

وی تاکید کرد: هیچ گونه جایی برای اختلاف و تفرقه وجود ندارد.

مشاور رئیس جمهور منتخب گفت: دولت نهم و دهم با بیشترین درآمدهای نفتی، کشور را با تولید ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه تحویل می دهد درحالی که عملاً در حدود ۱ میلیون بشکه در روز صادر می شود و باید همه تلاش کنند تا این «ویرانه اقتصادی» احیاء و بازسازی شود.

وی همچنین در ابتدای سخنان خود، استان یزد را استانی فرهنگ محور و دانش محور خواند و گفت: مردمان این دیار در فرهنگ کار و تلاش و صنعت پیشگام و پیشرو هستند و فعالان این استان با کمترین امکانات، فعالیت گسترده ای را انجام دادند.

بانک گفت: استان یزد علمایی بزرگی مانند آیت الله شهید صدوقی و آیت الله خاتمی را به حوزه و اساتیدی مانند دکتر خاتمی و دکتر عارف را به دانشگاه عرضه کرده و بنده به حضور در استان یزد افتخار می کنم.

بانک افزود: بنده مأمور هستم تا تشکر عمیق دکتر روحانی را از تک تک همه عزیزان فعال در ستادهای انتخاباتی ابلاغ نمایم.

در ابتدای این مراسم نیز، محمد دهستانی رئیس ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در استان یزد با بیان اینکه اعضای این ستاد با کمترین امکانات و با عشق و علاقه به کار مشغول بودند، گفت: دکتر روحانی بالا ترین رای را در بین استان ها در استان یزد کسب کرده است.

وی افزود: حاکمیت ما در ستاد، حاکمیت بر قلب ها بود و سرمایه ما همین جوانانی هستند که از روی عشق و علاقه کار کردند.

این مراسم با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن معزالدینی، برخی از مقامات مسئول استان و حدود ۳۰۰ نفر از فعالان ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در استان یزد برگزار شد.

نظرات بینندگان