arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۲۵۷۴
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۴ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۲

جزئیات گفتگوی نمایندگان مجلس با روحانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده نهاوند گفت: جمعی از نمایندگان مجلس که با رئیس جمهور منتخب دیدار کردند پیشنهاداتی در زمینه نحوه تعامل دو قوه با یکدیگر مطرح کردند و رئیس جمهور نیز بر ضرورت اجماع قوا برای حل مشکلات کشور تاکید کرد.

مهدی سنایی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، با اشاره به برگزاری جلسه پیش از ظهر شنبه جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رئیس جمهور منتخب اظهار داشت: حدود 40 نفر در این دیدار حضور داشتند که در ابتدا چند نفر از نمایندگان مجلس دیدگاه های خود را در زمینه مسائل کشور، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و نحوه تعامل دو قوه بیان کردند.

وی افزود: در این زمینه پیشنهاداتی مطرح و تاکید شد که مجلس آماده همکاری با دولت است و دیدگاه رئیس مجلس و اکثریت نمایندگان بر اساس همکاری با دولت منتخب است.

نماینده نهاوند خاطر نشان کرد: دکتر روحانی نیز در این دیدار یادآور شد که حجم مسائل و کارهایی که دولت با آن روبرو شده انبوه است و بخشی زیادی از دولت منتخب را گرفته است.

وی ادامه داد: دکتر روحانی معتقد است ترکیب رأی کلانشهرها و روستاها نشان می دهد که بیش از 50 درصد مردم در شهر و روستا یک گفتمان را انتخاب و عقلانیت و اعتدال را برای مدیریت کشور ترجیح دادند.

سنایی گفت: دکتر روحانی پیگیری قول های داده شده در روند برگزاری انتخابات را تکلیف شرعی و قانونی می‌داند و تاکید کرد اجرای بسیاری از وعده ها و راه حل مشکلات تنها در قوه مجریه نیست، بلکه نیاز به مساعدت دیگر قوا نیز دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا رئیس جمهور منتخب صحبتی از ارائه از لیست کابینه خود کرد، گفت: آقای روحانی گفت تلاشم بر این است تا روز تحلیف لیست معرفی کابینه را به همراه برنامه به مجلس ارائه دهم، نمایندگان مجلس هم در هفته پیش رو اگر نقطه نظراتی درباره برنامه و کابینه دارند، ارائه دهند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور منتخب گفت حل مشکلات کشور نیاز به همراهی و همدلی دارد و مجلس و دولت باید درباره وضعیت کشور و مشکلاتی که موجود است، به یک تحلیل واحد برسند، بنابراین این اجماع ضرورت دارد.

نماینده مردم نهاوند گفت: آقای روحانی تاکید کرد که علی رغم مشکلاتی که وجود دارد با توجه به ظرفیت هایی که در کشور داریم و از اراده جدی که در مسئولان سراغ دارد به حل مشکلات امیدوار است.

سنایی گفت: آقای روحانی همچنین اشاره کرد که اعتقادم این است اکثریت نمایندگان با دولت هم صدا هستند و دولت را یاری خواهند کرد.

به گفته وی علی مطهری، رمضانعلی سبحانی فرد، علی محمد احمدی، غلامرضا تاجگردون و بهروز نعمتی نمایندگان تهران، سبزوار، دهلران، گچساران و اسدآباد از جمله نمایندگانی بودند که در آغاز این دیدار طی سخنانی نقطه نظرات خود را در مورد تعامل دو قوه مطرح کردند.
نظرات بینندگان