arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۲۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۲۳ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۲

فتح ا...زاده: استقلال بدبخت نشده با بازيکني تماس بگيرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
علي فتح‌الله‌زاده در گفت‌وگو با ايسنا درباره‌ي مسائل مختلفي از جمله اظهارات رسول خطيبي عليه استقلال و لغو اردوي تيم ملي به علت بي‌پولي صحبت کرد.
* از بازي استقلال و گسترش فولاد شروع کنيم.
بازي خوبي بود. ما خيلي تلاش کرديم و توانستيم بازي را برگردانيم. تيم ما نمايش خوبي داشت و از بازيکنانمان راضي هستيم. آنها قدرت استقلال را به خوبي نشان دادند.
* البته گل فرهاد مجيدي را هم نبايد فراموش کرد. در آخرين دقيقه بازي توانست بازي را برگرداند.
فرهاد که بازيکني تمام نشدني است. مهاجمي باهوش که هر لحظه مي‌تواند دروازه حريف را باز کند. او در استقلال بازي‌هاي خوبي را به نمايش مي‌گذارد و اميدوارم هيچ وقت افت نکند.
* نظرتان درباره‌ي صحبت‌هاي پس از بازي استقلال و گسترش فولاد چيست؟ به هر حال اين صحبت‌ها واکنش‌هايي را ايجاد کرده است.
من از رسول خطيبي که بازيکن استقلال بوده است توقع نداشتم آن حرف‌ها را بزند. به نظر من اين صحبت‌ها يک فرار رو به جلو است. متاسفانه هرکس که مي‌بازد ياد گرفته از اين صحبت‌ها بکند. اين صحبت‌ها اخلاقي نيست. آن بازيکن جواني که مي‌آيد و مصاحبه مي‌کند و حرف‌هايي را مطرح مي‌کند بايد بداند که اين صحبت‌ها صحيح نيست. استقلال بدبخت نشده که با يک بازيکن تماس بگيرد و تمرکز او را به هم بزند تا در بازي خوب نباشد. خودتان بازي را ديديد و مي‌دانيد ما چقدر موقعيت داشتيم. فوتبال برد و باخت دارد اما خويشتن‌دار بودن خيلي مهم است. درست نيست در ماه مبارک رمضان اين صحبت‌ها را مطرح کنيم. مي‌گويند سرپرست ما به بازيکنشان 300 هزار بار زنگ زده. آقاي ماجدي سال‌ها در فوتبال بوده و نبايد به اين راحتي‌ها درباره او صحبت کنيم.
* آقاي سمندر در گفت‌وگو با ايسنا گفته‌اند که از صحبت‌هاي آقاي خطيبي سوء برداشت شده و استقلالي‌ها از آنها شکايت نخواهند کرد.
ما خودمان هم دوست نداريم از آنها شکايت کنيم اما خودتان انصاف دهيد که اين چه وضعي است. گويا يک جريان هماهنگ ايجاد شده و بايد با اين مساله برخورد شود. دو فصل قبل بود که براي ما 17 پنالتي گرفته نشد. از اين موارد زياد است اما استقلال هيچ‌گاه اعتراض نکرده. به هر حال اميدواريم سازمان ليگ با اين صحبت‌ها برخورد کند و اين ماجراها را براي هميشه تمام کند.
* وضعيت کرار به کجا رسيد؟
قراردادي که کرار با ما دارد صحيح است. قرارداد او با تيم عراقي تمام شده بود و هيچ مشکلي وجود ندارد منتها براي اين‌که کار کرار در آسيا به اما و اگر نکشد قراردادش را به AFC ارسال کرديم و قرار است جواب اين سوال را که آيا کرار مي‌تواند در اين مرحله از رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا به ما کمک کند يا خير را بدهند.
* ولي کرار هفته پيش براي نجف عراق بازي کرد پس چگونه شما مي‌گوييد قرارداد او با تيم عراقي تمام شده؟
بازي‌اي که کرار انجام داده بود يک ديدار عقب‌افتاده بود. به هر حال ليگ عراق شرايط خاصي دارد و از لحاظ تقويمي چندان دقيق عمل نمي‌کند. حتي ليگ آن‌جا از نظر فيفا چندان هم رسمي حساب نمي‌شود. به هر حال من بعيد مي‌دانم قرارداد ما با کرار مشکل خاصي داشته باشد.
* برخي خبرها حکايت از انجام نشدن برخي برنامه‌هاي مدنظر کي‌روش به خاطر بي‌پولي دارد. چه قدر فکر مي‌کنيد اين مساله براي تيم ملي مشکل‌ساز شود؟
براي مساله تيم ملي يک عزم ملي لازم است. متاسفانه فوتبال در ايران يک چيزي است که سربار شده. بايد هزينه‌هاي فوتبال پرداخت شود. متاسفانه توجه نداريم که فوتبال خودش درآمدهاي زيادي دارد. در تمام دنيا 60 درصد از درآمدهاي فوتبال از پخش تلويزيوني است. وقتي پول ندهيد، فوتبال پنچر مي‌شود. الان خود ما را ببينيد، ما بايد در آسيا با تيم‌هاي تا بن دندان مسلح بازي کنيم اما چقدر پول داريم؟ چقدر دستمان باز است؟ اگر ببازيم به مديريت استقلال، فوتباليست‌هاي استقلال و کادر فني استقلال حمله مي‌شود. آيا اين انصاف است؟
* پس به نظرتان لغو اردوها به تيم ملي آسيب مي‌زند؟
قطعا اين‌گونه است. تيم‌ها در اردوها ساخته و پرداخته مي‌شوند. اين يک واقعيت است که در اردو تيم ملي مي‌تواند به اوج برسد؛ همان‌طور که رقباي ما در اردوها و بازي‌هاي تدارکاتي خودشان را تقويت مي‌کنند. بايد براي اين مساله حتما فکري شود.
* راه حل عملي براي اين مساله را چه مي‌دانيد؟
واقعيت اين است که فوتبال ما دچار کمبود نقدينگي است. به نظر من راه حلش دست نمايندگان مجلس است. آنها بايد در اين راه قدم بگذارند و کار را جدي بگيرند. اگر مسائلي مثل حق پخش تلويزيوني و امثال آن را حل کنند اين کمبود نقدينگي هم جبران مي‌شود. من در اين ميان نقش مجلس را پررنگ‌تر از ساير نهادها مي‌دانم.
* به عنوان سوال پاياني، شنيده شده که استقلال به دنبال تشکيل تيم‌هاي واليبال و بسکتبال است.
ما خودمان دوست داريم که اين اتفاق بيفتد اما چون نقدينگي نداريم اين اتفاق نمي‌افتد. ما بايد راه حل مساله‌ي مالي را پيدا کنيم، سپس به اين مساله برسيم. حتي پرسپوليس هم با توجه به صحبتي که با آقاي رويانيان داشتم، دچار بي‌پولي شده. براي پرداختن به رشته‌هاي ديگر نيازمند فکري آسوده هستيم. با فکري مشوش به خاطر مشکلات مالي به اين راحتي‌ها نمي‌توان قدم در راه گذاشت.
نظرات بینندگان