arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۲۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۰۹ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۲

لغو مجوز تشکل دانشجویی حامی روحانی!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک تشکل دانشجویی حامی رییس جمهور منتخب در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج لغو مجوز شد. در ابلاغیه ای که از سوی رییس دانشگاه آزاد اسلامی، به تشکل دانشجویی بیدار اعلام شد که از این پس مجوز فعالیت این تشکل سیاسی در دانشگاه لغو می شود.

به گزارش پویش، این حکم در حالی به تشکل دانشجویی بیدار داده شده است که دلایل لغو مجوز نه در روز ابلاغ این حکم و نه در هیچ زمان دیگر به این تشکل ارائه نشده است. در حالیکه طبق آیین نامه تشکل های اسلامی دانشگاهیان، رسيدگي به تخلفات تشكل هاي اسلامي دانشگاهيان در صلاحيت هيأت نظارت دانشگاه با حضور هيأت منصفه و نمایندة تشکل است و هیأت نظارت موظف است نمایندة تشکل را یک هفته قبل از جلسة هیأت منصفه با ابلاغ کتبی مطلع نماید.

شنیده‌های پویش حاکی از این است که احتمال باقی ماندن رئیس این واحد دانشگاه آزاد طی ماه‌های آینده زیاد نیست و احتمال ارتباط این موضوع و تعطیلی عجولانه این تشکل دانشجویی وجود دارد.

طبق قوانین هیأت نظارت نیز موظف است تا امکان دفاع توسط نماینده تشکل را فراهم آورد و پس از ارائة گزارش هیأت منصفه به هیأت نظارت، این امکان وجود دارد که با توجه به نوع تخلف حداکثر تا ۶ ماه مجوز تشکل معلق شود و در صورتی که تشکل دارای حکم تعلیق، اقدام به فعالیت نماید، هیأت نظارت می تواند مجوز تشکل را لغو نماید.

نکتة شایان ذکر در مورد لغو مجوز تشکل اسلامی بیدار این است که تاکنون نه هیأت منصفه ای تشکیل شده، نه از نمایندگان تشکل دعوتی به عمل آمده و نه تا پیش از این، حکم تعلیق و محدودیت فعالیتی برای این تشکل اصلاح طلب صادر شده است. حتی فرصت قانونی اعتراض نیز به تشکل دانشجویی بیدار داده نشده است، گویا بی توجهی نسبت به قانون، حد یقفی در بین برخی از مسئولین دانشگاهی ندارد.

تشکل دانشجویی بیدار که تنها تشکل اصلاح طلب و قانونی واحد کرج بود و با بیش از یک هزار عضو، حرکتی جز در چهارچوب قانون و اساسنامه خویش انجام نداده است، با بی مهری های مکرر مسئولین دانشگاهی مواجه شده و سه سال است به درخواست های تشکل در رابطه با برگزاری انتخابات شورای مرکزی که حق قانونی تشکل هاست، بی توجهی می شود.

تشکل بیدار که از میزبانان دکتر روحانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج بود و چندین سال است با برگزاری کرسی های آزاد اندیشی- علی رغم خواست مسئولین دانشگاه- و جلسات متعدد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در واحد کرج، کوشیده است به رسالت خویش در سیاسی کردن دانشگاه جامه عمل بپوشاند.

تنگ نظری مسئولین دانشگاه در ابلاغ این حکم فراقانونی، در شرایطی صورت پذیرفته است که این دانشگاه به مدت هجده روز به طور کامل تعطیل است. به نظر می رسد عجله مسئولین دانشگاه در لغو مجوز این تشکل دانشجویی تا پیش از مراسم تحلیف رییس جمهور منتخب، تا بدان جا بوده است که فراموش کرده اند باید نیم نگاهی به آیین نامه ها و قوانین جاریه در امور تشکل ها هم بیاندازند.
نظرات بینندگان