arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۲۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۵ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۲

غرضی: نباید چاقو را تیز کنیم و مدام بگوییم که این طور یا آن طور بشود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر دولت سازندگی گفت: بنابر رای مردم کسی نباید درباره اعضای کابینه یازدهم برای آقای روحانی تعیین تکلیف کند.

سید محمدغرضی در گفتگو با ایلنا در مورد ویژگی اعضا کابینه دولت یازدهم گفت: ‌اعضای کابینه دولت یازدهم باید اجماع رای نمایندگان را داشته باشند اما ازآنجایی که کار سختی است حداقل سه چهارم یا چهار پنجم آرا مجلس را داشته باشند تا بتوانند مفید و موثر واقع شوند.

وی تصریح کرد: وزیری که تعداد آرا ء‌اش در مجلس کم باشد موفق به خدمت رسانی و اداره وزارتخانه نمی‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما درباره چینش کابینه آینده چیست، افزود: آقای روحانی منتخب مردم است و اجازه بدهید خودش تصمیم بگیرد اگر چه این روز‌ها کسانی که رهنمود می‌دهند زیاد هستند.

غرضی افزود: بنده پیش بینی درموردچینش کابینه دولت یازدهم نمی‌کنم چراکه پیش بینی هم به نوعی تعیین تکلیف است.

وی ادامه داد: توصیه من این است؛ اجازه دهند آقای روحانی که برگزیده مردم است، خود اعضای کابینه را انتخاب و کشور را اداره کند و همچنین خود او جوابگو باشد.

وی با تاکید براینکه نباید چاقو را تیز کنیم و مدام بگوییم که این طور یا آن طور بشود، افزود: زیرا این کار‌ها باعث می‌شود آقای روحانی وقتش را صرف جواب این و آن‌ کند، بگذاریم وقتش را صرف منویات خودش شود.

غرضی خاطرنشان کرد: نباید کسی به آقای روحانی رهنمود دهد که این کار را بکنید یا این کار را نکنید حالا پیشنهاد بد نیست اما می‌بینیم که اکثرا به ایشان رهنمود می‌دهند.

وی ادامه داد: در مجموع چه کسانی که صاحب قدرت هستند و چه کسانی که صاحب قدرت نیستند باید و نبایدهای زیادی را به خدمت آقای روحانی می‌فرستند که این خلاف شان ملت ایران است زیرا ملت به ایشان ونه به اشخاص رای داده است.

وزیردولت سازندگی در خاتمه تاکیدکرد: به ملت بگویید که آنقدر برای رئیس جمهورمنتخب تعیین تکلیف نکنند.

نظرات بینندگان