arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۲۷۴۲
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۹ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۲

اتهام راننده قطار حادثه اخیر در اسپانیا قتل غیرعمد است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
راننده قطار واژگون شده در اسپانیا به قتل غیرعمد در اثر سهل انگاری متهم شد.
به گزارش یورو نیوز، فرانسیسکو خوزه گارسون، راننده ۵۲ ساله این قطار که در این حادثه به صورت سطحی مجروح شده و تحت بازداشت بود، پس از خروج از بیمارستان به مرکز پلیس منتقل شد.
حداکثر سرعت مجاز در محل حادثه، هشتاد کیلومتر در ساعت بوده در حالی که قطار با سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت در حال حرکت بوده است.
خورخه فرناندز دیاز، وزیر کشور اسپانیا می‌گوید: «راننده قطار در مرکز پلیس است. او با حکم قاضی بازداشت شده و اتهام او قتل غیر عمد به علت بی‌احتیاطی است.»
خارج شدن قطار از ریل، چهارشنبه شب (دوم مردادماه) در سانتیاگو دکمپوستلا، سبب کشته شدن دستکم ۷۸ تن شده و نزدیک به ۱۸۰ زخمی برجای گذاشته است.
۷۱ تن از مجروحان در بیمارستان بستری شده‌اند که از این میان حال ۳۱ نفر وخیم گزارش می‌شود. در میان مجروحان تعدادی کودک نیز دیده می‌شود.
سانتیاگو گونزالس، افسر بازنشسته ارتش از مسافران قطار، در واگن پشتی راننده بوده است. وی به‌رغم اینکه از ناحیه پا مجروح شده، تلاش کرده است تعدادی از مسافران را نجات دهد.
گونزالس مشاهدات خود را اینگونه شرح می‌دهد: «مردم را می‌دیدم، شاید فقط سرهایشان و چشمان گریانشان را. فریاد نجاتشان را می‌شنیدم. موفق شدم چندین بار به داخل واگن بروم و تعدادی از آنها را بیرون بکشم.»
این حادثه یکی از مرگبارترین حوادث در بخش حمل‌ونقل ریلی، در ۴۰ سال گذشته در اسپانیا توصیف می‌شود.
به دنبال این حادثه ماریانو راخوی، نخست وزیر سه روزعزای عمومی در این کشور اعلام کرده است.
تشییع جنازه قربانیان
صدها نفر روزشنبه در سان فرناندو در منطقه کادیز اسپانیا، در مراسم تشییع جنازه پنج تن از قربانیان سانحه قطار در سانتیاگو دکامپوستلا شرکت کردند.
خورخه فرناندز دیاز، وزیر کشور و آنا پاستور، وزیر توسعه اسپانیا، روزشنبه از محل حادثه بازدید و با کارکنان راه‌آهن و امدادگران گفت‌وگو کردند.
تحقیقات در این پرونده باید به سوالات بسیاری پاسخ دهد. چرا سرعت قطار این قدر بالا بوده است؟ چرا راننده قطار به محدودیت سرعت احترام نگذاشته است؟ و آیا ترمز قطار به درستی کار می‌کرده است؟
نظرات بینندگان