arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۲۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۸ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۲

راه‌اندازی اقامتگاه موقت ویژه زنان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پس از سامانسرای 200 نفره لویزان و اسکان بخشی از زنان بی‌خانمان‌ پایتخت، اکنون نوبت به طرح اقامتگاه ویژه زنان رسیده که البته اقامتگاهی موقت است و به صورت آزمایشی اجرا مي‌شود، لیکن برای زنان بی خانمان پایتخت که طبق اظهارات پیشین معاون سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، بیشترین بی‌خانمان‌های شهر را تشکیل داده، و حداقل ۶۰ درصد آن‌ها از شهرستان آمده اند و در تهران کسی را ندارند، در صورت درست اجرا شدن نتایج مثبتی به همراه داشت.

سامانسرای لویزان اکنون تنها واحد پذیرش زنان در تهران است که زنانی از هر طیف، اعم از متکدی، خیابانی و بی‌خانمان را پذیرش می‌کند و مي‌توان از آن به عنوان طرحی مثبت نام برد. حال در اقدامی تازه، سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران تصمیم بر اجرای آزمایشی طرح اقامتگاه موقت ویژه زنان در پایتخت گرفته است.

مدیرعامل این سازمان از این طرح به عنوان تجربه‌‌ای جدید نام برده و از خیریه‌ها، بخش خصوصی و نهادهای مردمی خواسته که در اجرای این طرح، یار‌ی‌گر شهرداری تهران باشند.

به گزارش فارس، حسین زارع صفت ابراز امیدواری کرده که تا هفته آینده شاهد آغاز اقدامات اجرایی این اقامتگاه موقت باشیم و گفته که این مرکز برای حمایت از مددجویان ترخیص شده از سامانسرای لویزان و همچنین زنان نیازمند در نظر گرفته شده و قصد توانمندسازی زنان آسیب دیده و آماده کردن آن‌ها برای ورود به چرخه بازار کار را دارد.

نظرات بینندگان