arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۲۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۰۹ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۲

اسرار دیکتاتوری که خجالتی بود!

این اسناد مربوط به وقتی است که از برلین چیزی باقی نمانده و بعد از جنگ جهانی دوم به چهار قسمت میان فرانسه، روسیه، آمریکا و بریتانیا تقسیم شده بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مجله فیگارو، این هفته با چاپ عکس هیتلر و مقر ویران شده او در برلین روی جلد خود این تیتر را برگزیده است: «آخرین اسرار هیتلر».

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ در صفحات داخلی خود هم آورده است: «مطالبی که در این شماره فیگارو درباره رهبر حزب نازی منتشر می‌شود، مربوط به اسنادی است که در زیرزمینی مخفی در مقر رایش سوم چند ماه پس از سقوط هیتلر پیدا شده.»

اسنادی که یک پژوهشگر تاریخ در بررسی‌های خود یافته و آنها را منتشر کرده و در واقع مربوط به یادداشت‌های شخصی یکی از مأمورینی است که در ساختمان ویران شده‌ای که هیتلر در آن ساکن بوده از میان هزاران برگ کاغذ و یادداشت و نامه کشف شده.

این اسناد مربوط به وقتی است که از برلین چیزی باقی نمانده و بعد از جنگ جهانی دوم به چهار قسمت میان فرانسه، روسیه، آمریکا و بریتانیا تقسیم شده بود.

افسری که همراه چند نفر دیگر مقر رایش سوم را زیرو رو می‌کرده‌اند، به دری مخفی می‌رسند و از آنجا یک زیرزمین پنهان شده در حیاط ساختمان محل اقامت صدراعظم را کشف می‌کنند.

در این پناهگاه، در حالی که همه چیز به هم ریخته، در میان صندلی‌ها، ماشین‌های تایپ و مبلمان وارونه شده، چند مأمور قرار است همه کاغذها را یکی‌یکی بررسی کنند.

سرانجام روز یکشنبه بیست و پنجم نوامبر سال 1945 یعنی شش ماه پس از پایان رسمی جنگ جهانی دوم، ناگهان در میان هزاران کاغذ و یادداشت و تلگراف، مدرکی توجه این افسر را جلب می‌کند: چهار تکه کاغذ که شامل نامه‌هایی است که در تاریخ ٢٣ تا ٢٥ ماه آوریل همان سال، میان هیتلر، صدراعظم آلمان و پیشوای رایش آلمان بزرگ و ویلهلم گورینگ، از برجسته‌ترین چهره‌های حزب نازی در آلمان رد و بدل شده بود.

نامه‌هایی که درست دو روز پیش از خودکشی هیتلر نوشته شده و نشان می‌دهد گئورگ به دنبال این بوده که جانشین هیتلر شود.

بد نیست بدانید که هیتلر به خجالتی بودن معروف بوده و درست یک روز پس از ازدواج با همسرش، هر دو با هم خودکشی کردند. افسر ارشد او ویلهلم گورینگ هم که پس از سقوط برلین به اعدام محکوم شده بود؛ در زندان خودکشی کرد.

نظرات بینندگان