arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۲۷۶۵
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۰ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۲

پاسخ مطهری به انتقاد توکلی: اکثر هواداران موسوی و کروبی با نظام آشتی کرده اند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مطهری در پاسخ به انتقاد توکلی نسبت به نطق میان دستورش در روز گذشته گفت: حرف من این است که باید تکلیف آقای موسوی و کروبی پس از آشتی ملی که در انتخابات رخ داد، روشن شود و ضرورتی برای ادامه حصر آنها نیست.

علی مطهری در گفتگو با مهر در پاسخ به این سئوال که نظر شما درباره انتقادات آقای توکلی نسبت به نطق دیروزتان در مجلس چیست، گفت: ایشان ضمن تایید بخش اعظم نطق من، دو ایراد گرفته بودند یکی اینکه اقلیت هم حق اظهارنظر دارد و نباید دیکتاتوری اکثریت حاکم شود، بنابراین هواداران گفتمان افراط هم حق اظهار نظر درباره کابینه دولت جدید و غیره را دارند.

وی افزود: اصل این حرف درست است اما فعلا مصداق ندارد. آنچه در روزهای اخیر از طرف این گروه انجام می شود صرف اظهارنظر نیست بلکه ایجاد فضای رعب و متصل کردن موضوع به فتنه و فتنه گران است تا از این طریق رئیس جمهور منتخب را در انتخاب وزیران تحت تاثیر قرار دهند و در نهایت افراد مورد نظر خود را به ایشان تحمیل کنند.

نماینده تهران خاطر نشان کرد: ایراد دوم آقای توکلی به نطق من این بود که جرم آقای موسوی و کروبی را کم در نظر گرفته ام و با جرم آقای احمدی نژاد در فتنه یکسان دانسته ام. البته از نطق من چنین چیزی بر نمی آمد.

مطهری گفت: حرف من این بود که اگر آنها باید عذرخواهی کنند آقای احمدی نژاد هم باید عذرخواهی کند این به این معنی نیست که اتهام یا جرم اینها مساوی است. در مواقع دیگر در این موضوع صحبت کرده ام. علاوه بر این گفتم باید تکلیف این دو نفر پس از آشتی ملی که در انتخابات اخیر رخ داد، روشن شود و ضرورتی برای ادامه حصر آنها نیست و اصولا مجازات بدون محاکمه شرعا و قانونا مجاز نیست.

وی ادامه داد: یا آزاد شوند یا محاکمه، البته در صورت محاکمه باید به طور همزمان به اتهامات آقای احمدی نژاد هم رسیدگی شود. وضع فعلی قابل دوام نیست. آقای توکلی باید پاسخ دهد که آیا وضع فعلی را می پسندند و اگر می پسندند این وضع تا کی باید ادامه داشته باشد؟اکنون که اکثر هواداران اینها با نظام آشتی کرده اند، چه ضرورتی برای ادامه این وضع وجود دارد؟
نظرات بینندگان