arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۲۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۲

توصيه بانک جهاني براي مبارزه با فقر و گرسنگي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بانک جهانی از کشورهای آفریقایی خواست برای کاهش فقر و گرسنگی در این قاره، مدیریت زمین های کشاورزی را بهبود بخشند و با ایجاد اصلاحات عمیق در این زمینه میزان تولیدات کشاورزی خود را افزایش دهند.

به گزارش انتخاب ؛ مختار دیوپ، نایب رئیس گروه بانک جهانی برای آفریقا، روز دوشنبه در تشریح گزارشی که بانک جهانی اخیرا درباره مدیریت زمین های کشاورزی در آفریقا منتشر کرده است، تاکید کرد کشورهای آفریقایی و شرکای آنها در زمینه توسعه، باید تلاشهای متمرکز خود را برای ایجاد اصلاحات در سیاستهای مربوط به مدیریت زمین های کشاورزی افزایش دهند و رویکردهای موثر و ابداعات جدیدی در این زمینه به کار گیرند.

وی تاکید کرد مدیریت نادرست اراضی کشاورزی در آفریقا مشکلات بزرگی برای مردم این قاره ایجاد کرده است اما این مشکلات حل نشدنی نیستند.

نایب رئیس گروه آفریقا در بانک جهانی تاکید کرد برخی از کشورها قوانین مناسبی در سطح ملی به اجرا گذاشته یا ابتکارهای موثری برای حل مشکلات مربوط به مدیریت اراضی کشاورزی در کشورهای خود اتخاذ کرده اند که همه این ها می توانند پایه گذار مدیریت صحیح اراضی کشاورزی باشند.

وی افزود کشاورزان متعددی در جهان با چالش خصوصی سازی اراضی و نابرابری در خصوص مالکیت اراضی روبرو هستند. بنا به اعلام بانک جهانی، قاره آفریقا 202 میلیون هکتار زمین حاصلخیز کشت نشده ( تقریبا 50 درصد از زمین های حاصلخیز کشت نشده در جهان) در اختیار دارد در حالی که قابلیت تولید کشاورزی در این قاره بی نهایت پایین است و از دو درصد فراتر نمی رود.

به گزارش خبرگزاری شین هوا از ابیجان، دیوپ خاطر نشان کرد بانک جهانی گزارش خود را درباره مدیریت اراضی کشاورزی در زمان مناسبی منتشر کرده و هشدار داده است که مدیریت نادرست زمین های کشاورزی، می تواند علت اصلی مشکلات وخیم آفریقا در بخش تغذیه باشد. وی افزود متاسفانه بسیاری از کشورهای آفریقایی هنوز هم همان نظام مدیریت اراضی را که از دوره پیش از استقلال داشتند، حفظ کرده اند و هنوز هم از روشهای نقشه برداری قدیمی نامناسب استفاده می کنند به همین علت است که تنها ده درصد از زمین های کشاورزی در آفریقا به طور رسمی ثبت شده است و 90 درصد بقیه بدون نام و به طور غیررسمی اداره می شوند و شرایط به گونه ای است که می توان آنها را غصب یا از آنها به طور غیرقانونی بهره برداری کرد.
نظرات بینندگان